⚜ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) برگزار می‌کند:

🔰 ۸۰ روز پس از طوفان
بررسی تحولات و وقایع میدانی عملیات طوفان‌الاقصی

🔸 جناب آقای حسین پاک
کارشناس و پژوهشگر مسائل غرب آسیا و مستقر در منطقه

🗓 تاریخ:
یکشنبه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۲

⏰ زمان:
ساعت ۲۰

جلسه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

🌐 لینک نشست:
https://vc.isu.ac.ir/ch/basij3

«بسم الله قاصم الجبارین»

گزارش جلسه مجازی دفتر مقاومت بسیج

80 روز پس از طوفان، برسی تحولات و وقایع میدانی عملیات طوفان الاقصی

 

 

پس آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و ناکامی رژیم صهیونیستی از شکست مقاومت در نوار غزه، برای کاهش فشارهای داخلی و خارجی دست به کشتار زنان و کودکان زد و در سایه عدم اقدام سازنده شورای امنیت و کشورهای عربی به جنایت‌های خود ادامه داد. تنها کشورها و گروه‌های حوزه مقاومت بوده که در عمل به کمک مردم مظلوم فلسطین شتافته و معادله نبرد را به نحوی اثر گذار تغییر داده‌اند.

استاد حسین پاک کارشناس مسائل غرب آسیا مستقر در منطقه، در طی ارتباطی زنده از لبنان به بررسی تحولات میدانی طوفان الاقصی پرداخته و در این زمینه نکاتی را بیان فرمودند.

استاد در این جلسه به بررسی نکات ویژه در جبهه شمال در طی هشتاد روز نبرد پرداخته و افزودند، در آثار ظاهری نبرد می‌توان به مسائلی همچون حضور چندین هفته‌ای نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، به اسارت درآمدن حجم انبوهی از نظامیان این رژیم، تسخیر پایگاه‌های مرزی نوار غزه، به تصویر کشیده شدن فروپاشی سیاسی-امنیتی رژیم و فروپاشی دو بعد و عامل اصلی فریب صهیونیست‌ها برای مهاجرت به این مناطق یعنی القاء حس وجود امنیت و زندگی بهتر بود که پوشالی بودن آن با بروز این نبرد به خوبی نمایان شد. اندکی پس از آغاز نبرد، مقاومت لبنان با هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی رژیم در مناطق اشغالی لبنان، به بیان عقیده آزادی خواهانه خود پرداخته و به علاوه با انجام نبردی ترکیبی موجب کاهش فشار از نوار غزه و آماده سازی مقدمات برای نبرد گسترده شد که وقوع این امر دور از ذهن نیست.

حزب الله با انجام بیش از 550 عملیات در اقصی نقاط فلسطین اشغالی ضربات سختی را بر رژیم صهیونیستی وارد آورده و البته در این راه نیز شهدایی را نیز تقدیم نموده است که البته برآوردها حاکی از کشته شدن چند برابری صهیونیست‌ها است. همچنین حزب الله با برنامه ریزی‌های دقیق و گام به گام خود در حال پیش برد اهداف مقاومت بوده و با پیشبینی دقیق جناب سید حسن نصرالله و با فرسایشی شدن نبرد، در ابتدای آن تمام توان خود را به میدان گسیل ننموده و مرحله به مرحله درحال گشودن اقدامات جدید هستند و رژیم تا کنون نتوانست توازنی را در پاسخ به حزب‌الله ایجاد نماید همچنین با آواره نمودن جمعیت عظیمی از شهرک نشینان در شمال، موجب افزوده شدن حجم نارضایتی و از میان برداشته شدن سد انسانی آن منطقه شد. همچنین مقاومت اسلامی در عراق در حال انجام عملیات‌های متعددی علیه نیروهای آمریکایی در منطقه بوده و از این سو آنها تحت فشار قرار داده است.

مهم ترین بخش نبرد تاکنون مربوط به یمن بوده که با حمایت‌های ویژه خود از فلسطین موجب تقویت جبهه مقاومت شده و با حملات موشکی و پهپادی خود و همچنین ایجاد ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی از تنگه باب المندب موجب ضربات جدی اقتصادی و سیاسی به این رژیم شد.

همچنین استاد در بخش پایانی پاسخ به سوالات حاضرین در جلسه افزود، در صورت افزایش درگیری میان یمن و آمریکا، یمن ویتنامی دوم با تبعاتی سنگین‌تر برای آمریکایی‌ها خواهد بود و عواقب جبران ناپذیر بسیاری را برای آنها رغم خواهند زد. به علاوه در پاسخ به عدم حضور فعال جبهه سوریه در درگیری‌ها افزود که اگر زمانی قرار بر حمله بزرگ و گسترده به رژیم صهیونیستی باشد و بخواهند کار رژیم را تمام کنند، از سوی جبهه سوریه خواهد بود و آن اتفاق خاص از سوریه رغم خواهد خورد. در انتها باید افزود که سرنوشت جنگ را نباید در نگاه به سیاست‌مداران جستوجو نمود، بلکه راهبرد کلی نبرد و سرنوشت آن را در اقدامات سید حسن نصر‌الله و جبهه مقاومت باید یافت.

دفتر مقاومت واحد سیاسی
__________________________________
🇮🇷 بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه‌امام‌صادق(علیه‌السلام)