🔰 بسم رب الشهدا و الصدیقین

 

🔸عرض سلام و تحیت خدمت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ و همچنین تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از سربازان سلحشور پاسدار انقلاب اسلامی که در حال انجام ماموریت مستشاری در کشور سوریه به وسیله دژخیم ترین دژخیمان تاریخ یعنی دشمن صهیونیستی ترور شدند.

و اما بعد؛ پیرو سفر آتی جنابعالی و هیئت همراه ایرانی به کشور ترکیه، نکاتی معطوف به این سفر و تحولات منطقه و موضوع اول جهان اسلام یعنی فلسطین عزیز و قهرمان در ادامه مطرح می‌شود:

 

🔸امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که چه بر سر تنهاترین باریکه جهان می‌آید و چه جنایت‌ها که سفاکان صهیونیست سر نمی‌زند. نظم فاسد و استکباری جهان و سازمان‌های بلاموضع و خودفروخته بین‌المللی که مقوم همین نظم استکباری هستند نمی‌خواهند نسل کشی و کوچ اجباری مردم مظلوم غزه را متوقف کنند و متضمن اجرای بی‌کم و کاست این سیاست هستند. جهانیان امروز می بینند تمام شعارهای حقوق بشر، آزادی و عدالت فقط در منطقه چشم آبی‌ها معنا دارد و سهم “جهان جنوب” فقط غارت شدن و بمباران است.

در این وانفسای انسانیت مقاومت اسلامی به تنهایی کارآمدی گفتمان مقاومت را نشان داد. مقاومت تبلور درستی بدبینی محض به نظم استکباری جهان برای بهتر شدن اوضاع است. همچنین نشان داد تنها یاور مستضعفین جهان خداوند و رجال صدقوا آنها هستند نه سازمان‌ها و ریاکاران آلت دست استکبار!

 

🔸مقاومتی که نه به نیابت از کسی می‌جنگد و نه از از کسی دستور می‌گیرد. این جریان اصیل به چنان بلوغی رسیده است که در زمانه انفعال تمام کنشگران و معادله منطقه‌ای که در سایه محافظه‌کاری و امید نسبی به استکبار دوستان و خیانت منافقان به سود رژیم اشغالگر پیش می‌رفت به یک بار زیر میز بازی نظم استکباری می‌زند و او را چنان به عقب می‌راند که زمین بازی تغییر می‌کند.

در سمت مقابل اما رژیم صهیونیستی نشان داد از هیچ جنایت و اقدامی برای بازیابی هیمنه از دست رفته خود دریغ نمی‌کند. ترور هدفمند سرداران و مستشاران سپاه و مقاومت در سرتاسر منطقه مظهر یک جمله است:

رژیم به نقطه غیرقابل بازگشت رسیده است؛ دیگر آتش بس معنایی ندارد!

دشمن صهیونیست هرجا بتواند و به هر قدر که بتواند ضربه خواهد زد و الا موجودیت و بازدارندگیش زیر سوال خواهد رفت.

 

🔸در این نقطه چه بخواهیم و چه نخواهیم، در یک مبارزه تاریخی قرار داریم! و یکی از مهم‌ترین مواردی که مقاومت اکنون برای حفظ دستاورد طوفان الاقصی به آن نیاز دارد تثبیت فشار روی صهیونیست و تداوم بازدارندگی محور مقاومت نسبت به این رژیم منحوس است. بازدارندگی‌ای که دشمن نتواند اقدامات بعدی ما را پیش‌بینی و کنترل کند و از جهاتی نیز برای هر اقدامی که می‌خواهد در منطقه انجام دهد، توان پرداخت هزینه‌هایش را نداشته باشد که روز به روز وقیحانه‌تر به عملیات‌های خود ادامه دهد.

بازدارندگی در یک جنگ ترکیبی یک راهبرد ترکیبی می‌طلبد. حوزه نظامی، دیپلماسی، امنیتی و … همه با هم یک راهبرد بازدارنده را می‌سازند.

بازدارندگی صرفاً یک مفهوم نظامی نیست و زمانی که در فضای دیپلماتیک نیز، کشور کنشگری فعالانه‌ای نداشته باشد یعنی عملاً معادلات منطقه‌ای به نفع دشمن پیش خواهد رفت و به زبان ساده‌تر: وقتی تصمیم نگیریم دشمنان برای ما تصمیم می‌گیرند!

 

🔸عدم هوشمندی در سیاست خارجه آورده‌ای جز از دست رفتن فرصت کنشگری فعال، عدم شکل‌گیری آرایشی تهاجمی در طوفان الاقصی و جایگزینی سایر کنشگران منطقه‌ای در معادلات به جای ایران را نداشته است. ایران اکنون به عنوان مرکز محور مقاومت علاوه بر قدرت‌نمایی نظامی در اربیل و پاکستان، احتیاج به یک کنشگری فعالانه برای برهم‌زدن معادله‌ای است که ۷ام اکتبر فروریخت! و اکنون آمریکا و اسرائیل سعی در بازآرایی و بازسازی آن را دارند. اگر این معادله برهم خورده باقی بماند فشار بر اسرائیل حفظ خواهد شد و اسرائیل به ناامن‌ترین نقطه خود خواهد رسید. کنشگری فعالانه یک گزینه با امتیاز مثبت برای محور مقاومت نیست بلکه یک نیاز ضروری و قطعی است که اگر احصا نشود شرایط به حالت عادی بر نخواهد گشت بلکه به مراتب پتانسیل و قدرت مقاومت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر قائل به مسیر بی‌بازگشت هستیم و از آن تصوری غیرقابل بازگشت داریم پس مجبوریم بجنگیم!

 

🔸جناب آقای دکتر رئیسی!

شما به کشوری سفر می‌کنید که دولت آن بزرگترین تأمین‌کننده کالا و انرژی رژیم صهیونسیتی اسرائیل است؛ و قطعاً سخنان مقام معظم رهبری ناظر به همدلی کشورهای اسلامی در تقابل و مواجهه با رژیم غاصب صهیونیستی را به یاد دارید که فرمودند:

 

“برخی دولت‌های اسلامی به ظاهر در مجامع، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و برخی هم تاکنون محکوم نکرده‌اند اما این، قابل قبول نیست. کار اصلی آن است که شریان و جریان حیاتی رژیم صهیونیستی قطع شود و دولت‌های اسلامی مانع از رسیدن انرژی و کالا به این رژیم شوند. دولت‌های اسلامی حداقل برای یک مدت محدود رابطه سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.”

 

🔸امروز غزه مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است و سرنوشت غزه منفک از قدرت و عظمت محور مقاومت و به خصوص منافع جمهوری اسلامی ایران نیست.

در هنگامه‌ای که برای نشان دادن استقلال واقعی جبهه مقاومت فلسطین نباید به میدان نظامی ورود مستقیم کرد، افسران و سرداران میدان دیپلماسی باید آرمان فلسطین را در تمام نقاط بصورت تاثیر گذار، تیز و نقطه زن فریاد بزنند و میدان دیپلماسی محل نقش آفرینی ما در این نقشه بازیابی شده‌ی تمدنی می‌باشد.

بر سرچنین مسئله‌ای بهتر است تعارفات دیپلماتیک کنار گذاشته شود و با موضعی تهاجمی و از سر قدرت با کنشگران منطقه‌ای در موضوع فلسطین تعامل شود.

 

🔸فراموش نکنید با دولتمردانی رو به رو خواهید شد که در پیشگاه مردم مؤمن کشور خود با چفیه فلسطینی حاضر می‌شوند اما خلبانان بمباران‌کننده اسرائیل را نیز آموزش می دهند!

این نوع برخورد های سیاسی جز نداشتن صداقت در برابر تمام مردمین آزادیخواه کشور ترکیه و حتی جهان در موضوع آرمان فلسطین برداشت نمیشود. دعوت به راهپیمایی های حکومتی و از طرف شخص رئیس جمهور ترکیه، جناب آقای اردوغان و از طرفی زنده نگهداشتن اسرائیل با تزریق محصولات و انرژی به آن تقریبا فرقی با نقش آمریکای جنایتکار در جنگ ها ناامنی های منطقه ندارد و ایران باید مستقیما با این راهبرد دوگانه برخورد کند. راهبردی که از طرفی مردم را قیام فرا میخواند و از طرف دیگر مردم مورد حمایت جمهورش را قتل عام میکند.

 

🔸ترکیه به عنوان منبع تأمین کالا و انرژی رژیم صهیونیستی می‌تواند نقش مهمی در گرفتن قلاده این سگ هار منطقه داشته باشد. ما دانشجویان مسلمان از دولت فرهیخته جمهوری اسلامی ایران مطالبه داریم با استفاده از پتانسیل ضدصهیونیستی داخلی کشور ترکیه، فشارهای سیاسی و مذاکرات بدون تعارفات معمول؛ ترکیه را مجاب کند که باید حداقل در آتش‌بس فوری بین حماس و رژیم و همچنین عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه نقش محوری داشته باشد که این نقش چه به صورت دیپلماتیک و چه به صورت فشار اقتصادی باید فعال شود.

باید برای کشور مذکور موضع تمام جهان اسلام از طرف جمهوری اسلامی ایران روشن شود. میانجی‌گری در میدان حق و باطل علنی معنایی ندارد. یا باید خود را از ریشه در جبهه و آرمان حق تعریف کرد و در آن شمشیر زد و از ارزش‌ها دفاع کرد و یا در منجلاب فضولات باطل، برای قتل عام مردم و زیر پا گذاشتن آرمان‌ها، در کنار شیطان ایستاد.

 

والسلام علیکم و رحمت الله