⚜ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌کند:

  1. 🔰 صف اول
    «ویژه برنامه مطالبه گری از مسئولین»

🔖 گفتگوی دانشجویان با دکتر سید صولت مرتضوی
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

🕰 زمان: شنبه ۱۸ آذر، ساعت ۱۸

🏫 مکان: دانشگاه امام صادق(ع) ،تالار آیت الله مهدوی کنی(ره)

🎙 برای اعلام آمادگی جهت نطق دانشجویی در حضور وزیر و یا انتقال سوالات و انتقادات خود جهت طرح توسط مجری برنامه، وارد لینک زیر شوید:
https://formafzar.com/form/kargozar1

جلسه مطالبه گری از مسئولین با حضور وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

🔰⁉️ برنامه وزارت کار برای اجرای فصل هفتم قانون اساسی مبنی بر مشارکت مردم در حکمرانی چیست؟

______________________

 


 

 

🔰 ⁉️ چه سازوکاری در ساختار وزارت خانه در جهت شایسته سالاری و جوان گرایی پیاده سازی کرده اید که تغییر و تحولاتی نظیر آنچه در انتصابات صندوق بازنشستگی رخ داد را قابل توجیه کند؟ تخصص ملاک بود یا تقرب؟!

______________________


🔰 ⁉️ آیا افزایش ۲۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارگران در شرایط تورم حدود ۷۰ درصدی سبد خوراکی، عادلانه است؟

______________________

 

 

«سید صولت مرتضوی » وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) حاضر شد و با دانشجویان به گفتگو پرداخت.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در شامگاه شنبه، به مناسبت روز دانشجو در برنامه صف اول که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، حضور یافت.

در ابتدای برنامه، نماینده بسیج دانشجویی، نماینده مرکز تراب و چند تن از دانشجویان، مطالبات و سوالات خود را پیرامون فعالیت های صورت گرفته توسط وزیر مطرح کردند.

انتصابات صورت گرفته توسط وزیر، وضعیت سود‌دهی شرکت های تابعه، بررسی وضعیت معلولان و بیماران اوتیسم، وضعیت صندوق های بازنشستگی، افزایش حداقل دستمزد کارگران ، وضعیت تعاونی‌ها و قرارگاه ویژه مسکن کارگران از مهم‌ترین سوالات مطرح شده توسط دانشجویان بود.

سپس وزیر به پاسخگویی برخی ازسوالات پرداخت.

ایشان ابتدا به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی پرداختند و با بیان اینکه تراز پشتیبانی تمامی صندوق های بازنشستگی روبه کاهش و بعضا رو به فروپاشی هستند، افزایش سن بازنشستگی را لازم دانستند.

در رابطه با میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران، بیان کرد:

حقوق کارگران با توجه به سبد معیشت و نرخ تورم تعیین می‌شود. در سال‌های گذشته ضریبی از تورم را در نظر گرفتند، اما در سال ۱۴۰۱ حقوق را نزدیک به تورم اعلام کردیم.

ایشان معتقد بودند؛ افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در سال ۱۴۰۱ به نفع کارگران نبود و باعث افزایش تورم به ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۱ شد.

از حاشیه های این دیدار، می‌توان به عدم پاسخگویی وزیر درباره انتصابات وزارتخانه و اعتراض دانشجویان نسبت به گفته وزیر مبنی بر اینکه افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در سال ۱۴۰۱، موجب تورم بالا شده است، نام برد.

دانشجویان بر این باور بودند بودند ، سازوکار مناسبی در جهت شایسته سالاری پیاده سازی نشده و تقرب بر تخصص در انتصابات تقدم داشته است.

همچنین دانشجویان معتقد بودند شوک حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، عامل اصلی تورم بالای ۴۵ درصد بوده است و افزایش دستمزد، نقش اصلی را نداشته است و از پاسخ وزیر، قانع نشدند.

واحد جهاد اقتصادی
__________________________
🇮🇷 بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه‌امام‌صادق(ع)