بیست و ششمین دوره علمی-آموزشی والعصر با حضور اساتید کشوری در اردوگاه سیدالشهدای شهرستان آبعلی و در دو سطح علمی توسط واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.
در این دوره، اساتید مختلفی از جمله آقایان بیگدلی، محمودی، تقی‌زاده، شفاه، مرصعی، صفارهرندی، ناسخیان، ذکاوت، صابری تولایی، صدفی، آخوندی، هدایتی و توسلی حضور پیدا کردند و به ارائه مباحث خود پرداختند.
همچنین دکتر حمید طالب‌زاده، حسین آبادیان، حسن شهرستانی و سید مهدی ناظمی نیز مهمانان ویژۀ این دوره بوده‌اند که به ترتیب در سمینارهایی با موضوع «فلسفه اسلامی و فلسفه غرب»، «تداوم سنت در تاریخ معاصر ایران»، «شاهنامه و ادبیات فارسی» و «غرب و میانجی‌گری» به ارائه مباحث خود پرداختند.
در کنار کلاس‌ها و سمینارها نیز برنامۀ مباحثه، گعدۀ علمی، سرگرمی‌ها و بازی‌های گروهی و اکران فیلم و مستند و گفتگو پیرامون آن جریان داشته است.
سرفصل‌های سطح یک والعصر۲۶ شامل موارد زیر بوده است: ضرورت غرب‌شناسی، تاریخ تمدن، تاریخ علم، علم جدید، سیاست جدید، اقتصاد جدید، فرهنگ و هنر جدید، طرح تمدنی آمریکا، تاریخ تمدن ایران، اندیشه ایران و مسئله ایران.در سطح دو نیز سرفصل‌های زیر مورد کنکاش قرار گرفت: ضرورت غرب‌شناسی، تاریخ فلسفه، فلسفه یونان، فلسفه قرون وسطی، فلسفه رنسانس، خردگرایی، تجربه‌گرایی، ایده‌آلیسم آلمانی، فلسفۀ قرن بیستم و فلسفۀ آمریکایی.
همچنین لازم به ذکر است پس از پایان دوره، والعصر۲۶ به صورت مجازی و آفلاین به فروش خواهد رسید و تمامی عزیزان می‌توانند از محتوای این دوره استفاده بفرمایند. جزییات بیشتر در کانال والعصر به نشانی ble.ir/valasr_info متعاقبا اعلام خواهد شد.
گزارش تصویری از دوره والعصر 26: