🔰 موضع بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام پس از میزگرد «بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی صوت و تصویر فراگیر، با حضور مسئولین ساترا، نمایندگانی از بخش خصوصی و اهالی هنر و رسانه»:
1- حضور مسئولین ساترا در میزگردهای این‌چنینی و با حضور بازیگران مختلف مسئله صوت و تصویر فراگیر، باطل کننده بازی‌های رسانه‌ای افرادی هست که منفعتشان در حل نشدن این مسئله است.
2- لازم است که برای تدوین ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر در فرصت سه ماهه پیش‌رو، از نظرات بدنه با تجربه اهالی هنر و رسانه و همچنین نمایندگانی از فعالان بخش خصوصی استفاده شود.
3- رییس جمهور مکلف است هر چه سریع‌تر در راستای پایان دادن به این مسئله و تقویت پشتوانه قانونی ساترا، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کند.
4- پس از ابلاغ این سیاست‌ها توقع می‌رود نهادهایی مانند قوه قضاییه به برخورد قاطعانه با متخلفین بپردازند و دیگر نهادهای حاکمیتی از هرگونه دخالتی در این عرصه که خارج از شئون حاکمیتی آنهاست پرهیز کنند.
5- پایبندی مسئولین ساترا به ارزش‌ها و هنجارهای عمومی جامعه، ضامن حمایت مردمی از این نهاد خواهد بود و هرگونه تسامح با اسم رمز تعامل و چانه‌زنی، به منزله بی‌اعتنایی به وظایف قانونی ساترا است.
6- تجربه دو سال گذشته ساترا در همراهی سازنده با سکوها موید این است که مسئولین ساترا از گسترش شاخه‌های تعاملی در ساختار سازمانی ساترا نباید بترسند و استفاده از افرادی با سابقه پربار علمی و اجرایی (نظیر اعضای شورای صدور مجوز تولید) می‌تواند به افزایش کیفیت تصمیمات این نهاد کمک فزاینده‌ای کند.
📌 گفتنی است واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام به‌طور ویژه تحولات این عرصه را در جهت نیل به وضعیت مطلوب رصد کرده و کنش مقتضی را ناظر به افراد و نهادهای مختلف در دستور کار خود قرار خواهد داد.