مراسم کاشت و نام‎گذاری شش درخت زیتون به یاد شش اسیر فلسطینی که چندی پیش با طراحی پیچیده از زندان جلبوع در سرزمین‎های اشغالی رها شده بودند، به همت دفتر مقاومت جهانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در دانشگاه امام صادق (ع) و با حضور دکتر ناصر ابو شریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به عنوان مهمان ویژه مراسم، برگزار شد.

دکتر ناصر ابو شریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: حرکت تجلیل از این شش قهرمان شاید در ظاهر کوچک باشد، ولی در باطن بسیار بزرگ و تاثیر گذار است؛ این کار ها را نباید کوچک شمرد.

دکتر ابو شریف ادامه داد: مشابه فراری که این شش برادر انجام دادند در سال 1987 میلادی هم انجام شد. در آن سال شش نفر از برادران جنبش جهاد اسلامی فلسطین از زندان فرار کردند و این فرار منجر به آغاز انتفاضه مردم فلسطین و شعله‎ور شدن آتش انتفاضه در غزه و کرانه باختری شد، که این انتفاضه 7 سال به طول انجامید و ارتش صهیونیستی طی آن به قدری مستاصل شد که 127 هزار سرباز را در کرانه باختری و مرز نوار غزه به حالت آماده باش در آورد. از این رو انعکاس این کارهای به ظاهر کوچک، بسیار بزرگ است و ثمره آن هم ان شاءالله بزرگ خواهد بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: من امیدوارم در سال آینده ان شاءالله همین شش نفر در اینجا حضور پیدا کنند و کنار این درخت های کاشته شده عکس یادگاری بگیرند، خصوصا در این دانشگاه بسیار محترم و ممتاز که نقش زیادی را در زمینه خدمت به اسلام و حرکت‎های مردمی ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: هدف دانشگاه امام صادق (ع) هم یک هدف مردمی و خدمت به اسلام در سایه دولت عدل اسلامی می‎باشد. همانطور که پیامبر گرامی اسلام (ص) به ما آن را وعده دادند، ان شاءالله حضرت مهدی ظهور خواهند کرد و دنیای پر از ظلم را پر از عدل و داد می‎کنند. این عدل هم میسر نمی‎شود جز با تعهد به اسلام و شیوه پیامبر گرامی اسلام (ص).

ناصر ابو شریف افزود: نکته دیگری که باید عرض کنم درباره مسئله زندان‎ها در رژیم صهیونیستی است. خودتان مستحضر هستید در فلسطین تشکیلات و سازمان های مختلفی در غزه، کرانه باختری و قدس وجود دارد که یکی از این مجموعه‎ها هم زندان‎هاست که مبارزین از این زندان‎ها برای مقابله با رژیم استفاده می‎کنند. زندان‎های رژیم صهیونیستی و اسرایی که در آن هستند تاثیر بسیار زیادی بر جامعه فلسطین دارند. رهبران گروه‎های فلسطینی عمدتا زندانی هستند و در داخل زندان تربیت شده‎اند و رشد کرده‎اند و بقیه خط جهادی خود را در خارج زندان ادامه دادند، به همین علت تاثیر زیادی دارند.

دکتر ابو شریف گفت: در سال 1987 میلادی یک اعتصاب غذا را اسرای فلسطینی انجام دادند که همان اعتصاب غذا باعث انتفاضه شد. همانطور که گفتم رهبران فلسطینی اغلب زندانی بودند، علاوه بر آن بسیاری از مردم فلسطین هم طعم زندان را چشیده‎اند، طوی که از سال 1967 میلادی تا الان یک میلیون و صد هزار فلسطینی وارد زندان شدند و این غیر از تعداد مجروحان و شهدا می‎باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران ادامه داد: فرار این شش نفر تغییرات عظیمی را رغم زد و آثار مثبتی را در پررنگ شدن آرمان فلسطین داشت و این باعث شد مسئله فلسطین دوباره احیا شود و اخبار فلسطین در صدر اخبار جهان قرار گیرد و مسئله اسرا دوباره مطرح شود. علی رغم تلاش رژیم برای سرپوش گذاشتن بر مسئله اسرا در زندان‎ها، این فرار مسئله اسرا را وارد اخبار کرد.

وی گفت: بعد از فرار این عزیزان شاهد یک هجمه بزرگ علیه زندانیان، به ویژه اسرای جنبش جهاد اسلامی هستیم. در حال حاضر رژیم صهیونیستی اسرای جنبش جهاد اسلامی را از هم جدا کرده است و آن‎ها را یا به زندان انفرادی منتقل کرده و یا در خود زندان‎ها در سلول‎های مختلف به صورت تکی تکی فرستاده است. البته به رغم این کارها جنبش جهاد اسلامی در داخل زندان‎های فلسطینی حالت تشکیلاتی خود را حفظ کرده و تشکیلات خود را از دست نداده است.

ناصر ابو شریف افزود: زندانیان فلسطینی در زندان، فردی عمل نمی‎کنند، بلکه تشکیلاتی کار می‎کنند. هر گروه یک تشکیلات و یک نماینده در هر زندان دارد و تمام اینها تحت یک رهبری واحد هستند. از خارج و داخل از این تشکیلات، درون زندان‎ها حمایت می‎شود. برادران ما در خارج و داخل فلسطین به صورت اعتصاب غذا و انواع شیوه‎های دیگر از این پایداری حمایت می‎کنند. یکی از کارهایی که اسرای جنبش جهاد اسلامی اخیرا انجام می‎دهند، مسئله اعتصاب غذا است. در چند روز اخیر اسرای جنبش جهاد اسلامی برای رساندن صدای اعتراض خود دست به اعتصاب زدند و اگر خواسته‎های آن‎ها برآورده نشود، ممکن است در چند روز آینده این اعتصاب تبدیل به نخوردن آب و مکمل های غذایی شود که به طور حتم این مسئله فشار زیادی را به مدیران زندان‎های رژیم صهیونیستی وارد می‎کند، چرا که وجهه آن‎ها را به خطر می‎اندازد و آبروی آن‎ها را در برخورد با زندانیان از بین می‎برد.

دکتر ابو شریف ادامه داد: دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین جناب آقای زیاد نخاله هم اخیرا فرمودند که ما اسرای فلسیطینی را به هیچ عنوان تنها نمی‎گذاریم و حتی اگر قرار باشد جنگی مثل سیف القدس دوباره آغاز شود، این بار جنگ جدیدی به نام سیف الاسرا را راه می اندازیم.

وی گفت: کمک به اسرای فلسطینی یک وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی است. الآن تمام مردم فلسطین، چه در غزه، چه در کرانه باختری و چه در قدس، همه از سوی رژیم محاصره شده‎اند و به نظر من کمک به آن‎ها یک وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی است. همه باید انتفاضه کنند دربرابر رژیم اشغالگر، چراکه این اشغال بدترین نوع اشغال است و بدترین ظلم‎ها و تبعیض نژادی را انجام می‎دهند. البته امروزه همه مردم آن را درک کرده‎اند و به همین دلیل حرکات تحریم و مخالفت با رژیم صهیونیستی در دنیا در حال افزایش است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اضافه کرد: خدا را شکر که جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با رژیم صهیونیستی پیشرو است. انقلاب اسلامی ایران اولین انقلابی بود که با رژیم صهیونیستی مقابله کرد و آن را نامشروع و غیر قانونی دانست و حتی نظام آپارتایدی در آفریقای جنوبی را هم جمهوری اسلامی ایران به رسمیت نشناخت و این برای ایران مایه افتخار است.

ابو شریف افزود: ایران رابطه خود را هم با آپارتاید آفریقای جنوبی قطع کرد و هم با رژیم صهیونیستی و این همان راه درستی بود که جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد و درحال ادامه دادن آن است. مخالفت و قطع رابطه با آپارتاید آفریقای جنوبی تا زمانی ادامه یافت که این نظام نابود شد. در حال حاضر هم شاهد ادامه این مسیر توسط ایران در مقابل رژیم صهیونیستی هستیم.

وی ادامه داد: دنیای سیاست دنیای کثیفی است که غالبا منافع اقتصادی و شخصی را به مسائل انسانی ترجیح می‎دهد. در دنیا فقط جمهوری اسلامی ایران بود که ارزش‎های انسانی و اخلاقی را به تمام منافع اقتصادی و شخصی خود ترجیح داد و ثابت کرد به دنیا که بالاترین ارزش، اخلاق انسانی و اسلامی است.

در پایان تشکر می کنم از شما عزیزان بخاطر این کاری که انجام دادید ان شاءالله به این مسیر ادامه دهید مسیری که در راه حمایت از مسائل انسانی است. همانطور که گفتم بالاترین چیز ارزش های انسانی و اخلاقی و انسانی است. بار دیگر از شما تشکر می کنم و آرزوی توفیق دارم

دکتر ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در پایان سخنان خود ضمن تشکر از بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مجری این مراسم، افزود: از خداوند می‎خواهم ان شاءالله سال آینده این اجتماع در قدس آزاد شده باشد، قدسی که مایه افتخار همه ما خواهد بود.

همچنین در پایان این مراسم، شش درخت زیتون در ضلع جنوبی دانشگاه امام صادق (ع) توسط دکتر ابو شریف کاشته شده و نام‎گذاری گردیدند.