علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه “ائتلاف پیشرفت دچار رقابتهای داخلی نشده است و تابع تصمیم جامعتین خواهد بود”، ضمن انتقاد از هاشمی رفسنجانی، اعلام کرد که در صورت حمایت جامعتین از سعید جلیلی، ائتلاف پیشرفت از وی حمایت خواهد کرد.

به گزارش بسیجی سو ، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام این عضو ائتلاف پیشرفت شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: نظرسنجی فقط یک معیار در ائتلاف پیشرفت است ولی همه معیارها را شامل نمی‌شود. همه افراد ائتلاف پیشرفت در انتخابات ثبت‌نام کردیم و تبلیغات خواهیم کرد تا مردم مواضع ما را ببینند و در نهایت ما تابع نظر جامعتین هستیم؛ البته جامعتین به نظرسنجی‌ هم توجه می‌کند.
وی با بیان اینکه “اگر تصمیم جامعتین این باشد که من کنار بروم، حتما این کار را انجام می‌دهم”، اظهار کرد: درهای ائتلاف پیشرفت باز است. ما نمی‌دانستیم که جلیلی برای انتخابات ثبت‌نام می‌کند. اگر جامعتین از جلیلی حمایت کرد، ما هم از جلیلی حمایت می‌کنیم.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره به اینکه “من از جزئیات نظرات آیت‌الله مهدوی کنی اطلاعی ندارم”، اظهار کرد: من شنیده‌ام که در ائتلاف اکثریت اصولگرایان، دو نفر دو رای و یک نفر یک رای آورده است؛ بنابراین برای تعیین تکلیف، حکمیت را به آیت‌الله مهدوی سپردند که ایشان هم ابوترابی را برگزیده است. من به نقل از کسی شنیده‌ام که آقای مهدوی گفته است اگر یک نفر روحانی و غیر روحانی در شرایط برابری قرار بگیرند ایشان فرد روحانی را می‌پذیرد.
وی یادآور شد: در ائتلاف پیشرفت از ابتدا شرط این بوده است که از سایر کسانی که مدعی هستند توانایی دارند، دعوت کنیم و با مشورت جامعتین یک نفر را انتخاب کنیم. وقتی طرف مقابل ما منسجم عمل می‌کند،‌ ما هم باید منسجم باشیم.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: باید کسانی که با رهبری زاویه ندارند اجماع کنند و اجازه ندهند کسانی که با رهبری فاصله دارند مدیریت آینده جامعه را به دست بگیرند.
به گزارش بسیجی سو، در این لحظه مجری برنامه گفت: من فکر می‌کنم منظور شما از کسانی که با رهبری زاویه دارند، آقای هاشمی باشد.
برخی دانشجویان پس از شنیدن صحبت مجری، او را تشویق کردند و ولایتی هم مجری را تشویق کرد.
ولایتی با بیان اینکه “من نگفتم هاشمی در فتنه 88 دست داشته است”، خاطرنشان کرد: اما بارها گفته‌ام که هرکس در آن ایام در برابر اصحاب فتنه صراحتا موضع گرفت، در خط رهبری است و آنکه موضع نگرفت در خط رهبری نیست.
در ادامه این برنامه، این پرسش از ولایتی مطرح شد که “نظر صریح شما درباره هاشمی رفسنجانی چیست؟” که وی پاسخ داد: هاشمی در سال 88 رهبری را یاری نکرد و مواضع لازم را نگرفت.
این فعال سیاسی همچنین درباره اینکه “گفته می‌شود قالیباف ساکت فتنه است”، گفت: رهبری معتقد به جذب حداکثری و دفع حداقلی است. درست نیست که روی هرکس انگشت بگذاریم و بگوییم آن فرد در یک مقطعی کاری کرده یا نکرده است. اگر این‌گونه عمل کنیم نیروهای خودی را از دست می‌دهیم. ما می‌خواهیم کشور را اداره کنیم. دو طیف اصلاحات و دولت و انواع امکانات داخلی و خارجی مجهزند. شاخص‌ها را رهبری تعیین می‌کند و ما باید به این شاخص‌ها اعتقاد داشته باشیم.
این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه “این‌گونه نبوده است که در پایین‌ترین سطح اجتماعی زندگی کنم”، خاطرنشان کرد: من کسی از مسئولان را هم ندیدم که اینگونه زندگی کند. من معتقدم مسئولان کشور نباید در سطح اشرافیت زندگی کنند ولی زندگی من هم همین‌گونه بوده است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: ما یک برنامه صد روزه تهیه کرده‌ایم که امور را به جایی برسانیم که جلوی تورم گرفته شود و ارزش پول ملی بیش از این سقوط نکند. در این برنامه از تولیدکنندگان این‌گونه حمایت می‌کنیم که آنها شش ماه از پرداخت مالیات یا اقساط بانکی معاف شوند تا بتوانند تولید را آغاز کنند.
ولایتی همچنین گفت: مطابق تفسیر اصل 44، دولت باید دست از تصدی‌گری بردارد و اقتصاد باید تولیدی باشد در حالی که در حال حاضر اقتصاد ما توزیعی و مصرفی است.
این عضو ائتلاف پیشرفت با اشاره به اینکه “هر کار زودرس و سخن بی‌جا آفت کار دولت است”، تصریح کرد: اگر از مجموعه اصولگرایان انتخاب شدم و این آمادگی وجود داشت که همکاران خود را معرفی کنم، آنها را معرفی خواهم کرد. من از کسانی در کابینه استفاده خواهم کرد که متدین، با تجربه، مشورت‌پذیر باشند و در کار خود اعتدال داشته باشند.
ولایتی همچنین اظهار کرد: در دولت احتمالی من، تیم نهاوندیان، از مشاوران و همکاران اقتصادی دولت خواهد بود.
وی در پایان با بیان اینکه “در پرونده هسته‌یی رهبری تصمیم‌گیر اصلی هستند و پرونده هسته‌یی را از دست برخی بازیگران خارج کردند”، خاطرنشان کرد:‌ باید مقاومت کرد تا این دستاورد از بین نرود اما حفظ این دستاورد نباید به معنای افزایش روزافزون تحریم‌ها باشد. اگر تدابیر رهبری مورد توجه واقع شود، مساله هسته‌یی قابل حل است و می‌شود از این فشارها خارج شد و رابطه با سایر کشورها را بر اساس اصول برقرار کرد.