به گزارش روابط عمومی، کانون دانشجویی حلما با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در راستای تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدای جبهه مقاومت، اولین کنگره بین‌المللی «میقات انصار الله» را در تاریخ چهارم الی هفتم شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می‌نماید.

مسئول رسانه و روابط عمومی اولین کنگره بین‌المللی «میقات انصار الله» با بیان اهمیت تکریم و تجلیل از این ولی‌نعمتان امت اسلام، اظهار داشت: کانون دانشجویی حلما با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام اولین کنگره بین‌المللی «میقات انصار الله» را در تاریخ چهارم شهریورماه، با حضور 313 نفر از خانواده‌های شهدای ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، بحرینی، لبنانی، عراقی و سوری در مشهد مقدس برگزار می‌نماید.
وی افزود: امروز عطر خون‌های پاک شهدای عزیز ما در تمامی جهان پیچیده و اثرات آن را در اقصا نقاط عالم مشاهده می‌کنیم و خداوند آثار و برکات معنویت این ملت را به جهان صادر نموده است. امروز فضای فلسطین، عراق، سوریه، بحرین و دیگر ملت‌ها به برکت خون‌های پاک شهدا متحول شده است؛ چراکه این خون‌هاست که ملت‌ها را از خواب غفلت بیدار می‌کند و از اسارت در سلطه بیگانگان نجات می‌دهد.
مسئول رسانه‌ای کنگره «میقات انصارالله» با اشاره به مقام و جایگاه شهدا، احترام و قدرشناسی از خانواده شهید را، جزو لاینفک وظایف همه اقشار ذکر کرد و گفت: گام نهادن در مسیر شهدا و اعتلای اسلام و انقلاب تکلیف همگانی است؛ لذا بناست در این کنگره، ضمن تکریم و تجلیل از این خانواده‌ها، جلوه‌ی کوچکی از آرمان «امت واحده اسلام» را که در آن موحدان و مستضعفان عالم در کنار هم فارغ از ملیت¬، رنگ و مذهب، در یک جبهه واحد در برابر شرک و کفر و نفاق مبارزه می¬نمایند؛ نشان داده شود و این همان تفسیر عبارت شریفه «نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّه» (الصف/14) است.
مسئول رسانه‌ای کنگره «میقات انصارالله» در پایان با تاکید بر اینکه این کنگره به مدت چهار روز در قالب سفر زیارتی در شهر مشهد مقدس برگزار می‌گردد، گفت: ویژه برنامه¬های این کنگره نیز عبارت است از؛ ویژه برنامه افتتاحیه با سخنرانی آیت الله علم¬الهدی در حرم مطهر و ویژه‌برنامه‌ی اولین کنگره¬ی بین المللی «میقات انصارالله» با حضور 313 نفر از خانواده¬های شهدای جبهه مقاومت و خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم مشهد و زائران حضرت رضا سلام‌الله علیها در حرم مطهر رضوی.
ضمناً پوشش رسانه‌ای برنامه‌های این کنگره به همت قرارگاه عملیات رسانه‌ای بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از طریق شبکه‌های تلویزیونی به‌صورت تولیدی و زنده انجام خواهد شد.