پرهام روشنایی، مسئول واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز گفت: روز گذشته رئیس جمهور با اشاره به موضوع شبکه های اجتماعی، وارد کردن این شبکه ها به ایران و ممانعت از تعطیل شدن آنها را، یکی از افتخارات دولت تدبیر تلقی کرد. جای تعجب دارد که روحانی بدون در نظر گرفتن پیوست فرهنگی اقدامات خود، وارد کردن صرف تکنولوژِی شبکه مجازی را افتخار تلقی می‌کند!

وی تصریح کرد:  هنوز چند ماه از ارتکاب قتل و تجاوز به دختر بچه‌ای شش ساله که تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی مستهجن انجام شده، نمی‌گذرد و البته این یک نمونه از آسیب های اجتماعی به وجود آمده توسط شبکه های اجتماعی است. آن وقت به ورود شبکه اجتماعی بدون فیلتر افتخار می‌کنند. ای کاش روحانی آنگاه که با افتخار در مورد وارد کردن تکنولوژی شبکه های اجتماعی سخنرانی می کرد، چند کلامی هم از اقدامات دولت برای کاستن آسیب های اجتماعی این شبکه ها و تطبیق دادن آنها با فرهنگ اسلامی و ایرانی سخن می گفت.

مسئول واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه به نظر می رسد وارد کردن عجولانه و شتابزده یک تکنولوژی به ایران و سپس افتخار کردن به آن هنر خاصی نباشد، اظهار داشت: سوال اساسی اینجاست که تدبیر دولت روحانی در مورد ارائه یک فضای مجازی امن و سالم به خانواده های ایرانی چه بوده است؟ آیا پس از گذشت سه سال از عمر دولت، هنوز باید به سبب وارد کردن این ابزارها ، بانگ افتخار سر داد؟ یا وقت آن رسیده  که اقدامات دولت تدبیر در مورد تولید نسخه‌های بومی شبکه های اجتماعی و نیز حمایت از تولید محتوای مناسب فرهنگی مورد ارزیابی وارد شود؟

وی در ادامه با اشاره به توانایی ایران در تولید نسخه‌های بومی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد: البته همگان می‌دانند زمانی که برای تولید این‌گونه تکنولوژی‌های بومی هیچ اقدام حمایتی صورت نگیرد، نتیجه‌اش افتخار به وارد کردن تکنولوژی‌های وارداتی‌ که هیچ فکری به حال پیوست فرهنگی‌اش نکرده‌ایم، می‌شود.

روشنائی با اشاره به اظهارات دیگر رئیس جمهور مبنی بر کمک شبکه های اجتماعی به افزایش آزادی بیان گفت: روحانی در سخنان خود از شبکه های اجتماعی به عنوان محفلی برای گفتگو و طرح انتقادات یاد کرده، اما این  بار هم یک پرسش مهم در کلام وی بی جواب ماند و آن اینکه که انتقادات مطرح شده به سیاست های دولت در محافل مختلف از جمله فضای مجازی تا کنون، چقدر مورد توجه دولتمردان دولت تدبیر و امید واقع شده است؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم روحانی به جای سخنان رسانه‌ای که قشر خاصی از جامعه را مد نظر قرار می‌دهد و جهت‌گیری‌های انتخاباتی دارد، با توجه به مأموریت‌های محوله به خوبی به وظایف خود در شورای عالی فضای مجازی عمل کنند.