به گزارش روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق، جمعی از دانشجویان ایرانی در اعتراض به اتفاقات اخیر در کشمیر، ضمن صدور بیانیه ای، با برشمردن جنایات ناگفته ی کشمیر، بر لزوم توقف هر چه سریع ترروند فعلی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: «خبر تبدیل شدن دیگرباره ی کشمیر عزیز به صحنه ی قتل و کشتار جمعی از شهروندان بیگناه که بی هیچ دلیلی توسط نیروهای هندی صورت می گیرد، تاسف دردآوری را در عمق جان مسلمانان جهان نشانده است. با همه ی این اوصاف، مردم مظلوم کشمیر مجدانه خواستار تغییر روند فعلی و بدان معترض هستند؛ حال آنکه دولت هند نه تنها در صدد تغییر رفتار نیست، بلکه سالانه برخوردهای نفرت انگیز و خشونت بی حد و حصری را در قبال مسلمانان کشمیر روا می دارد و اخبار قتل، آدم ربایی، شکنجه و تجاوزهایی که در پی فشارهای پلیس و قوانین ظالمانه ی منع رفت و آمد صورت پذیرفته، در خفقان رسانه ای و رسوب صدای مستضعفین کشمیری، به ماجرایی تکراری برای آزادی خواهان جهان شده است.»
در ادامه این بیانیه دانشجویان ایرانی ضمن محکومیت خشونتهای دولت هند در قبال مردم کشمیر، خواهان اقداماتی جدی از سوی نهادهای بین المللی و کشورهای اسلامی و همه ی آزادگان جهان به منظور پایان به این روند ظالمانه شدند.

همچنین در این متن اعتراضی به برخی از اسناد حقوق بشری در خصوص کشمیر به شرح ذیل اشاره شده است:
– به گزارش نهادهای حقوق بشری، نیروهای امنیتی هند در جریان حمله به غیرنظامیان کشمیری در قالب عملیات جستجو، اقدام به شکنجه، تجاوز و اعدام زندانیان کرده و در مواردی غیرنظامیان را ربوده و به قتل رسانده اند. این در حالی است که مقامات هندی با استفاده از قانون اختیارات ویژه نیروهای مسلح هندی(AFSPA)، هیچگاه مسئولیت این جنایات را متوجه عاملین آن ننموده اند.
– اسناد و مدارک منتشر شده توسط ویکی لیکس به این نکته اذعان دارد که استفاده از شکنجه در قبال صدها نفر از بازداشت شدگان کشمیری در حال گسترش جدی است.
– در گزارش کمیسیون حقوق بشر جامو و کشمیر به کشف 2730 جنازه مجهول الهویه در 38 سایت در شمال کشمیر اشاره شده که حداقل 574 نفر از این کشته ها، از مردم و معترضان محلی بوده اند.
همچنین در بیانیه دانشجویان ایرانی بخشی از حوادث تلخ گذشته کشمیر به این صورت عنوان شده است:
– قتل عام گاوکادال که به کشته شدن 280 نفر از معترضین کشمیری در جریان حمله نیروهای شبه نظامی و پلیس مرکزی هند منجر شد.
– کشتار تظاهرگنندگان در تنگپورا و زکورا با 33 کشته و 47 مجروح
– حادثه کونان پشپورا در 23 فوریه 1991 که یک واحد ارتش هند در جریان عملیات جستجو و بازجویی در روستای کونان پشپورای کشمیر، حدود 100 نفر از زنان زنان محلی آن روستا را مورد تجاوز گروهی قرار داد. این گزارش توسط دیدبان حقوق بشر تایید شده است.
– قتل عام سوپور با 55 کشته در حمله نیروهای مرزی هند به شهر سوپور در 6 ژانویه 1993
– کشتار بیجبهارا با 40 کشته و 150 زخمی در رگبار گشودن ارتش هند به صف تظاهرکنندگان
– بزرگترین تظاهرات مردمی کشمیر در سال 2008 در پاسخ به تبعیض های ظالمانه دولت هند در قبال مسلمانان منجر به کشته شدن 40 غیرنظامی و بازداشت حداقل 300 نفر شد.
– کشته شدن 112 نفر در جریان تظاهرات مسالمت آمیز مردم کشمیر در ژوئن 2010
– در نهایت در ژوئیه 2016، در درگیری با نیروهای امنیتی هندی در عرض 4 روز بیش از 30 نفر از معترضان کشته و 300 نفر زخمی شدند.
این بیانیه می افزاید: “کشمیر، جانِ ایران اسلامی و نهالی از شجره طیبه انقلاب و ثمره نگاه عدالت پرور امام خمینی است و بی تفاوتی نسبت به آنچه در کشمیر می گذرد، نمود دیگری از انحراف از آرمان های انقلابیست. ما دانشجویان ایرانی ضمن اعلام حمایت از حرکت مردم کشمیر در راستای استیفای حقوق اولیه انسانی خویش، بر لزوم هم صدایی مسلمانان جهان در محکومیت این جنایت ها تاکید کرده و مستضعفین جهان را به اتحاد در برابر هر گونه رفتار استکباری جنایتکاران حرفه ای دعوت می نماییم. امید که با شکل گیری بسیج جهانی مستضعفین دیگر شاهد چنین اعمالی در قابل فرزندان معنوی رسول الله نباشیم، ان شاء الله.”
لازم به ذکر است بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در واکنش به تداوم سکوت جامعه جهانی و کشورهای اسلامی نسبت به کشته و زخمی شدن بیش از 700 نفر در جریان حوادث روزهای اخیر کشمیر توسط نیروهای امنیتی و پلیس هند بوده است.