کنفرانس خبری «محکومان شریعت» که بنا بود با حضور برخی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، محمد کبیری مسئول رسانه حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، شاه نعیم مسئول دفتر این حزب در ایران و شوکت رحمه الله فرزند یکی از محکومین حبس ابد در تهران برگزار شود با فشارهای مداوم دولت تاجیکستان و کم کاری و کوته نظری برخی از دستگاه های مسوول ایرانی لغو شد. در پی لغو این کنفرانس خبری، بسیج دانشجویی طی بیانیه‌ای از ملت تاجیکستان عذرخواهی کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از محاکمه ی ناعادلانه ی سران حزب نهضت اسلامی تاجیکستان و محکوم شدن جمعی از اسلام خواهان تاجیک به حبس ابد که در سکوت کامل رسانه ها و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی رخ می داد، دانشجویان ایرانی بنا به رسالت خویش در حمایت تمام قد از مستضعفین و اسلام گرایان جهان، در راستای حمایت اصولی و مبتنی بر ارزش های عالیه انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری نشست خبری محکومان شریعت با هدف روشنگری در خصوص حوادث تلخ تاجیکستان نمودند. قرار بود در این نشست جمعی از اعضای حزب نهضت اسلامی من الجمله مسول رسانه ای حزب و برخی از بستگان و فرزندان محکومین حبس ابد تاجیکی ضمن گفت و گو با رسانه های داخلی و خارجی، بخشی از آلام اسلامخواهان تاجیک را به گوش مردم و مسوولین ایرانی برسانند.

متاسفانه ساعاتی پیش از برگزاری نشست خبری، تحت فشارهای مداوم دولت تاجیکستان و کم کاری و کوته نظری برخی از دستگاه های مسوول ایرانی، مهمانان تاجیک از هر گونه حضور رسانه ای منع شدند. این اتفاق جای بسی تاسف است که در نظام جمهوری اسلامی که حمایت از اسلام گرایانی که در دل در گرو انقلاب اسلامی دارند جزو اصول اساسی آن است، به دلیل برخی رفتارهای غیر انقلابی، امکان تظلم خواهی بر علیه ظلم آشکار دیکتاتور تاجیکستان وجود ندارد و حتی امکان شرح این ستم نیز سلب می گردد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق ضمن عذرخواهی از ملت مسلمان تاجیکستان به دلیل این اتفاق اعلام می دارد که حساب برخی از مسوولین از حساب ملت انقلابی ایران جداست و دانشجویان مسلمان ایرانی در راه حمایت از محکومان شریعت در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص تاجیکستان از پای نخواهد نشست و رفتارهای دولت تاجیکستان را رصد نموده و در صورت ادامه ی روند اسلام ستیزی سکوت نخواهد کرد. اسلام گرایان تاجیک بدانند که تنها نیستند و برادران ایرانیشان علیرغم مشکلات بسیار، کماکان حامی و پشتیبان آنانند.

به واقع قلع و قمع تنها حزب قانونی اسلام گرا در آسیای میانه که دارای اندیشه های اصیل و معتدل برگرفته از امام خمینی هستند، موجب گسترش بیش از پیش تفکرات افراطی در بین جوانان تاجیکی خواهد شد و از این رو اقدام اخیر دولت تاجیکستان در راستای تقویت تروریسم و خشونت و افراط در منطقه است و سکوت وزارت خارجه ایران در قبال این اتفاق نیز موید این اقدام تروریسم زا است.

همچنین از دولت جمهوری اسلامی می خواهیم تا با مردم مسلمان ایران همزبانی پیشه گرفته و بیش از این از صف حمایت از مستضعفین فاصله نگیرند که همانا انحرافی آشکار از آرمان امامین انقلاب است. دانشجویان ایرانی کم کاری دستگاه دیپلماسی ایران در حمایت اصولی از اسلام گرایان اصیل جهان را تحمل نمی کند و انتظار دارد روند غلط فعلی اصلاح شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)