دکتر حجت الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادقعلیه السلام در نشست تبیین بیانات نوروزی مقام معظم رهبریمدظله العالی در حرم رضوی که شب گذشته توسط بسیج دانشگاه امام صادقعلیه السلام برگزار گردید به تشریح اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل و تبیین ده شاخصه مورد اشاره توسط مقام معظم رهبریمدظله العالی برای پیشبرد این هدف پرداخت.

عبدالملکی در این مراسم با اشاره به وجود تحریم ها و چگونگی موضع ایران در قبال آن، اقتصاد مقاومتی را علاج رفع مشکلات و تهدیدهای اقتصادی دشمن دانست و اذعان کرد مساله برجام نشان داد که آمریکا به تعهدات خود عمل نمی کند و همین مساله ضرورت پرداختن به اقتصاد مقاومتی را در کشور بیش از پیش کرد. وی با اشاره به قابل اعتماد نبودن آمریکا در مساله برجام خاطر نشان کرد: بخشی از تحریم ها در واقع اصلا لغو نمی گردد. این مساله در حالی است که آمریکا در هیچ جا صحبتی از رفع تحریم ها نکرده است.

وی با پرداختن به ملاحظات رهبرانقلاب در قبال برجام افزود: بر اساس دستور مقام معظم رهبریمدظله العالی بایستی تضمین لغو تحریم ها از سوی غرب پیش از اقدام ایران حاصل گردد. وی اشاره کرد، نه تنها تحریم ها پیش از اقدام ایران برداشته نشد که بخش عمده ای از تحریم ها که در ظاهر برداشته شده است به راحتی قابل بازگشت است.

این استاد دانشگاه تنها راه مقابله با تحریم ها را بنا به فرموده رهبرانقلاب اقتصاد مقاومتی دانست. وی با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی ، اقدام و عمل را در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت همزمان در چهار جبهه علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی دانست. وی جبهه اجرایی را در 5 حوزه مصرف، تولید، مدیریت، تربیت و انتخاب مهم قلمداد نمود و افزود: دولت به عنوان مسئول و مردم به عنوان حامیان دولت موظف به اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی می باشند. وی اشاره کرد در صورتی می توان به سوی اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری قدم برداشت که همه اقشار مردم به همراه همه مسئولین در چهار جبهه علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی فعالیت کرده و از تمام ظرفیت خود در این عرصه استفاده کنند.

دکتر عبدالملکی در پایان این نشست، به ده شاخصه مورد اشاره معظم له درباره اقتصاد مقاومتی پرداخت و آن را سند دولت برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی دانست. عبدالملکی واردات بی رویه دولت را یکی از مهمترین عوامل ضربه زدن به اقتصاد کشور دانست. وی اشاره نمود دولت موظف است که مردم را به عنوان بازوان اقتصاد مقاومتی در این عرصه دخیل گرداند و از تمام ظرفیت خود در این راستا استفاده نماید. ایشان ابراز کرد: بایستی گفت میلیون ها نفر از مردم ایران اعتقاد 100 درصدی به اقتصاد مقاومتی داشته و در صورتی که نتوان این جبهه مردمی را در کشور فعال نمود دولت نمی تواند به خوبی در این عرصه قدم بردارد.

photo_2016-04-12_17-04-27 photo_2016-04-12_17-03-45 photo_2016-04-12_17-04-03 photo_2016-04-12_17-04-15