بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از حرکت عزتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتظار خود را از سپاه پاسداران ایستادگی در برابر هرگونه فشارهای عوامل داخلی و خارجی دشمن مبنی بر آزادی  متجاوزین تا عذرخواهی رسمی دولت ایالات متحده آمریکا به خاطر تجاوز آشکار به حریم ایران اعلام کرد. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله القاسم الجبّارین

«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُم» (فتح/29)

اقدام شجاعانه‌ی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری 10 نظامی متجاوز آمریکایی به حریم آب‌های جمهوری اسلامی ایران، جلوه‌ای دیگر از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید و این پیام را به مردم ایران و مردم و دولتمردان جهان رساند که قوای مسلح جمهوری اسلامی در حراست از عزت، اقتدار و تمامیت ارضی کشور از هیچ  به ظاهر ابرقدرتی نمی‌هراسند.

اما در طرف مقابل، متاسفانه به دلیل کرنش‌های ساده‌اندیشانه برخی مسئولان داخلی کار به جایی رسیده است که مقامات رسمی و رسانه‌های آمریکایی به جای عذرخواهی و قبول این اشتباه، از موضع مستکبرانه سخن از قول طرف ایرانی مبنی بر آزادی قریب الوقوع متجاوزین به میان می‌آورند و با باج‌خواهی از موافقتنامه موسوم به «برجام» به تهدید علنی و آشکار ایران می‌پردازند. ترس آن می‌رود تا اصرار دولت ایران برای اثبات حسن نیت خود به پیمان‌شکنان آمریکایی موجب این گردد تا دشمن مهر تایید دیگری بر ادعای مهار انقلاب اسلامی ایران زند.

علاوه بر آموزه‌های دینی، تجربه‌ی 37 ساله‌ی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی روشن کرده است که هرگاه در برابر مستکبرین نرمی نشان دادیم، آن‌ها در استکبارشان اصرار ورزیدند و هر گاه با اقتدار با آن‌ها برخورد نمودیم، علی رغم تهدیدهای اولیه، در پایان ناچار به عذرخواهی شدند.

ما جوانان انقلابی ضمن اعلام حمایت از این حرکت عزتمندانه، انتظار داریم سپاه پاسداران در برابر هرگونه فشارهای عوامل داخلی و خارجی دشمن مبنی بر آزادی این متجاوزین ایستاده و تا عذرخواهی رسمی دولت ایالات متحده آمریکا به خاطر این تجاوز آشکار به حریم ایران، آن ها را آزاد ننماید. بدون شک اگر چنین اتفاقی از طرف جمهوری اسلامی در محدوده‌ی آب‌های امریکایی اتفاق می‌افتاد برخورد نظامی و رسانه‌ای آن‌ها در شدیدترین حالات ممکن می‌بود.

پرواضح است که اگر در برابر این زیاده‌خواهی و موضع متکبرانه‌ی شیطان بزرگ ایستادگی نشود، عزت، شرافت و امنیت ملت بزرگ ایران لکه‌دار خواهد شد و داغ ننگین تواضع در برابر استکبار جهانی بر پیشانی این مردم شهیدپرور خواهد نشست. در پایان این پیام مانای پدر پیرمان را بازمی‌خوانیم که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»

والسّلام علی من اتّبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادقعلیه‌السلام