به گزارش بسیجی‌سو، بسیج دانشجویی هشت دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای با شرح وقایع و اتفاقات رخ داده برای شیعیان نیجریه و آذربایجان از انفعال دستگاه دیپلماسی انتقاد کرده و خواستار اقدامات عملی جدی از طریق رایزنی‌های بین المللی جهت مشخص شدن وضعیت آیت الله زکزکی در نیجریه و محبوسان شریعت در آذربایجان شدند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حوادث تلخ دو هفته اخیر و کشتار بی‌رحمانه و اسارت و شکنجه جمعی از بهترین فرزندان رسول الله صلی الله علیه و آله دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. مظلومان و مستضعفینی که به مدد نفحات قدسی امام و زعیم اکبر حضرت آیت الله العظمی خمینی(ره) مسیر بیداری را شنیدند و جسم و جان خسته از استعمار و استثمار ایشان طراوتی نو یافت و این سان نام خمینی در جهان طنین انداز شد. عاشقانی که طعم شلاق‌های آمریکای جهان خوار را کشیده بودند امروز نام خمینی‌چی و خمینی‌گرا بر خود نهاده و اینچنین در صف مجاهدان قرار گرفتند.

درد آشنایان جوامع اسلامی همانان که با محرومان و پابرهنگان میثاق خون بسته‌اند باید توجه کنند که در آغاز راه مبارزه‌اند و برای شکستن سدهای استعمار و استثمار و رسیدن به اسلام ناب محمدی راهی طولانی در پیش دارند. بی شک کشته شدن مردم مظلوم زاریا، نارداران و پاراچنار در این طریق نه تنها موجب سکون و رخوت نخواهد شد بلکه از قطره قطره خون ایشان چشمه‌های خشم و بیداری جوشیدن خواهد گرفت و تا رسیدن به اقیانوس انقلاب توده‌های مستضعف عالم از پای نخواهد نشست.

جرم امثال شیخ زکزکی‌ها و حاج طالع‌ها همان اتهام دیرینه شیاطین عالم به مبارزان و آزادی خواهان است. ما فرزندان عاشورا را از اسارت و شهادت نترسانید که ما سال‌هاست صف خود را از مدعیان اسلام آمریکایی جدا کرده و طعن و کنایه این جماعت عافیت طلب ساده‌اندیش را به جان خریده‌ایم.

این جنایت گر چه دل آزادگان و مسلمانان را خون می‌کند اما باعث شناخته شدن فرزندان خمینی در بین امت اسلامی شد و این بشارت را داد که شکوفای اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی در سراسر جهان به ثمر نشسته است که «ومکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین».

اما آنچه در این ایام در نیجریه و آذربایجان گذشت حتی در اسلوب کج غرب نیز نقض حقوق بشر خوانده می‌شود و جای حیرت است که چرا چنین سکوت مرداب گونی مدعیان حقوق انسان را فرا گرفته است. آیا جان 500 مظلوم نیجری ارزش اشک های تمساحان سازمان ملل را نداشت؟

در این میان درد بزرگتر بی‌اعتنایی امت اسلامی به این حوادث و اتفاقات است. طناب پوسیده آل سقوط چنان امرای کشورهای اسلامی را به قعر چاه حقارت کشانده که دیگر صدایی از تن پروران زالو صفت شنیده نمی‌شود که خود ایشان بارها جنایت‌های مشابه را در حق مردم خویش روا داشته‌اند. این اتفاقات ثمره آن است که این فرزندان خلف اسلام ناب آمریکایی، تاب دیدن زندگی برادرانه شیعیان این کشورها در کنار برادران اهل سنت خود را ندارند.

در باب حوادث آذربایجان برما پوشیده نیست که سفاکی الهام علی اف در کشتار و اسارت خمینی‌چی‌های آذربایجان با چراغ سبز آمریکا و گماشته منطقه‌ای‌اش ترکیه صورت گرفته است و کیست که نداند کشتار وحشیانه زاریا به دست افسران آموزش دیده در تل آویو بوده است.

اما درد بزرگتر برای ما انفعال عادی شده دستگاه دیپلماسی کشورمان است. حادثه نارداران که در سکوت کامل سپری شد و به حداقل موضع گیری راضی شدند و اتفاق بزرگتر یعنی کشته شدن 500 انسان در یک روز آیا ارزش آن نزد جناب رئیس جمهور کمتر از کشته‌شدگان پاریس بود که تا دو روز حتی ابراز تاسف نیز نکردند؟

ما دانشجویان انقلابی ضمن محکومیت حوادث تلخ این روزها، انتظار داریم:

1-دستگاه دیپلماسی همه تلاش خود را برای حفاظت از جان بازماندگان مصروف دارد و امیدواریم هر چه سریع تر اقدامات عملی جدی از طریق رایزنی‌های بین المللی جهت مشخص شدن وضعیت آیت الله زکزکی در نیجریه و محبوسان شریعت در آذربایجان انجام گیرد.

2-مجلس و علی الخصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشکیل کمیته حقیقت یاب در خصوص این حوادث تلخ، فشار جهانی جهت پایان هر چه سریع تر خشونت‌ها را برانگیزاند.

3-صدا و سیما انفعال را کنار بگذارد و به مسئولیت انقلابی خود در حمایت از مظلومان نیجریه و آذربایجان و پوشش خبری و رسانه‌ای حوادث و وقایع و آگاهی بخشی به مردم بپردازد و با بهره‌گیری از سلاح رسانه هر چه بیشتر در جهت تقویت جبهه رسانه مستضعفین حرکت نماید.

4-سازمان های حقوق بشری و علی الخصوص دیده‌بان حقوق بشر موضع‌گیری‌های جانبدارانه خود را کنار بگذارند و برای یک بار هم که شده برای استیفای حقوق انسان‌های بی‌گناه اقدامی انجام دهند هر چند مدت‌ها است امیدی به ایشان نداریم.

5-سران و امرای کشورهای اسلامی و علی الخصوص سازمان کنفرانس اسلامی به جای تشکیل دادن ائتلاف تروریستی با سردمدار تروریسم دولتی یعنی آل سعود به داد مسلمانان بی‌گناه و مظلوم نیجریه و آذربایجان برسند و انتظار داریم با تشکیل جلسه اضطراری هر چه سریع‌تر جلوی وحشی‌گری ارتش نیجریه گرفته شود.

6-عموم آزادی خواهان و مبارزان ضد صهیونیستی و استکباری جهان با تجمع و تشریک مساعی در جهت آزادی هر چه سریع‌تر جمعی از فعالان و مبارزان نیجریه‌ای و آذربایجانی اقدام نمایند و با تقویت بنیان‌های توده‌های مستضعف مهر پایانی بر تروریسم مورد حمایت شیطان بزرگ بزنند.

سلام بر شهدای ما و همه مجاهدان راه حق.

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی