تدوین نقشه مهندسی فرهنگی و اصلاح سیاست ها و ساختارهای سیاسی و اجتماعی بر محور فرهنگ صحیح انسان ساز و اسلامی یکی از لوازم اساسی حرکت به سمت فرهنگ مطلوب است، امّا حتی اگر سیاست های فرهنگی درست طراحی گردند، و سیاستگذاران فرهنگی تلقی صحیحی از فرهنگ و فرهنگسازی داشته باشند، امّا فعّالان فرهنگی که در سطح اقدام و فعّالیت فرهنگی قرار دارند، تلقی صحیحی از جهاد فرهنگی و لوازم آن نداشته باشند، همه تلاش های فرهنگی در واقع، در غیر از مسیر مدّ نظر و جایگاهی که برای آن تعبیه شده است صورت می گیرد و مشکلی از فرهنگ حل نخواهد شد. لذا است که مقام معظم رهبری، در سالهای اخیر، تأکید وی‍ژه ای بر شکل گیری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

در این راستا دفتر اعزام مبلّغ دانشگاه امام صادق علیه السّلام، بر اساس رسالت دانشگاه و بیانیه مأموریت خویش، در سالهای اخیر با ایجاد یک شبکه فرهنگی و ارتباط با مجموعه های فرهنگی مختلفی در سراسر کشور، اقدام به پشتیبانی فکری و فرهنگی این مراکز فرهنگی نمود. مراجعات مکرّر مجموعه های فرهنگی برای آموزش و فراگیری شیوه های مدیریت فرهنگی، تبلیغ و تعلیم و تربیت و همچنین فراگیری چگونگی هدفگذاری و ترسیم چشم انداز و طراحی ساختار و … و از سوی دیگر آسیب های موجود در این مجموعه های فرهنگی که ناشی از عدم آشنایی کافی و فهم صحیح از فرهنگ و تعلیم و تربیت و تبلیغ و در یک کلمه عدم فهم درست و کاملی از جهاد فرهنگی بود، زمینه ساز ایجاد دغدغه برای طراحی الگوی جامعی برای هدایت مجموعه های فرهنگی در این دفتر گردید. این امر سبب گردید که دفتر اعزام مبلّغ دانشگاه بعنوان یک نهاد دانشگاهی با دارا بودن عقبه فکری و فرهنگی اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السّلام و داشتن رسالت در حرکت به سوی مرجعیّت علمی و عملی تبلیغ دینی و جهاد فرهنگی، اقدام به تدوین نقشه جهاد فرهنگی نماید.

در همین راستا، دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق دوره مفاتیح الجهاد را به منظور تبیین نقشه جهاد فرهنگی برای نخبگان فرهنگی سراسر کشور برگزار می کند. این دوره در تاریخ 17 تا 23 مرداد ماه در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای www.mafatihfarhangi.ir مراجعه کنید.

poster