به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، نشست اکران و تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «روباه» با حضور بهروز افخمی نویسنده و کارگردان فیلم، سید محمد پیرهادی تهیه کننده اثر و پدر محترم شهید احمدی روشن با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد.

پس از اکران فیلم و در حضور عوامل محترم، رحیم احمدی روشن، پدر محترم شهید احمدی روشن به روی صحنه حاضر شد و پس از تقدیر و تشکر از عوامل فیلم سینمایی روباه و بیان نکاتی از شخصیت شهید مصطفی احمدی روشن، گفت:

«اعتقاد قلبی بنده حقیر بر این است که اگر ما مصطفای خودمان را به ظاهر از دست داده‌ایم -که ندادیم، ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون- اما خداوند متعال لطف کرد و به واسطه این معامله‌ای که ما با او انجام دادیم هزاران هزار نیرو مثل مصطفی به ما عنایت فرمود و همین که این بچه ها (دانشجویان) به واقعیت به فکر ما هستند این برای ما مایه‌ی دلگرمی، خوشحالی و افتخار است».

وی با اشاره به تجربه تاریخی سال های 82 تا 84، از آن دوران به عنوان ایام رکود نحس صنعت هسته‌ای یاد کرد و پس از بیان خاطراتی از تلاش‌ها و فداکاری‌های دانشمندان هسته‌ای جهت جبران کردن آن توقف، گفت:

«اکنون بدترین روزگار زندگی خودم را می گذرانم، احساسم بر این است که متأسفانه، کودتای خزنده‌ای علیه شرافت و شأنیت ملت ایران در حال انجام است. امیدوارم که اینگونه نباشد، و این احساس به واقعیت تبدیل نشود.»

وی ضمن بیان لزوم عبرت آموزی از تاریخ انقلاب افزود:

«در جریان جداشدن بحرین از ایران، امیرعباس هویدا می‌آید در مجلس و می‌گوید که به هیچ‌کسی ربطی ندارد؛ بحرین یک دختر ایرانی بوده و به تزویج شوهرش درآمده است و از ایران جدا شده است؛ به همین سادگی! آن موقع مسئله‌ی جدا شدن بحرین از ایران اسلامی را برای خودشان یک دستاورد بزرگ اعلام کرده بودند و اعلام می‌کردند که ما نمی‌خواهیم که با دنیا بجنگیم و میخواهیم با دنیا صلح داشته باشیم. اما حالا مشخص می‌شود که آن‌ها چه خیانت بزرگی در حق مردم ایران کرده‌اند. این مسائلی هم که الان پیش آمده دارد به عنوان یک دستاورد بزرگ برای بعضی آقایان عنوان می‌شود. ولی این تاریخ است که در آینده خواهد گفت و یقه‌ی من پدر شهید احمدی روشن را خواهد گرفت و خواهد پرسید که تو که پسرت را در این راه دادی چرا سکوت کردی؟!»

وی ضمن اشاره به مستند «هفت دقیقه تا تل‌آویو» گفت:

«به خدا قسم به روح پرفتوح شهید گرانقدر تهرانی مقدم دعا کردم. و همچنین به بچه‌های عزیز و گرامی سپاه خسته نباشید و دست مریزاد عرض کردم. اما وقتی دیدم کسی نیست که از صنعت هسته‌ای ما پشتیبانی کند، دلم شکست. اگر صنعت هسته‌ای بدین منوال که هست پیش برود واقعاً بچه‌های ما را مفت کشتند و خونشان به گردن آن کسانیست که پا روی این خون‌ها می‌گذارند و آینده آن‌ها را به محاکمه می‌کشاند.»

در ادامه آقایان بهروز افخمی و سید محمد پیرهادی به روی صحنه حاضر شدند و هدایایی به رسم یادبود از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به دست حاج رحیم احمدی روشن، پدر محترم شهید هسته‌ای مصطفی احمدی روشن تقدیم این بزرگواران گردید.

سپس مجید صادقی، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نیز به روی صحنه حاضر گردید و ضمن تقدیر و تشکر از عوامل فیلم سینمایی روباه و بیت محترم شهید احمدی روشن، گفت: «این نشست بهانه‌ای بود که دور هم جمع شویم و به مناسبت اکران فیلم زیبای روباه که در حقیقت جزو معدود فیلم‌های ارزشی این دوره از جشنواره فیلم فجر بود و به مسائل عمده‌ای که با آن درگیر هستیم، به خصوص شهدای هسته‌ای، اشاره کرده بود، از عوامل محترم آن تقدیر کنیم».

در پایان نیز افخمی و پیرهادی در جملاتی کوتاه از دانشجویان بابت مراسم تشکر نمودند.

_MG_0109

_MG_0151