به گزارش بسیجی‌سو، اردوی تشکیلاتی طرح «حدیث ولایت» بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) پنج شنبه و جمعه، 3 و 4 اردیبهشت 1394 در شهرستان دماوند برگزار شد. در این دوره دو روزه که سرگروه های مباحثاتی و اعضای این طرح در آن شرکت داشتند، برخی اساتید صاحب نظر به ارائه ی مباحث خود پیرامون اندیشه مقام معظم رهبری پرداختند.

در ابتدای این دوره، جلسه‌‌ای با حضور آقای دکتر محمد ثنایی فر، مسئول بسیج دانشگاه امام صادق (ع) در سال 87 و موسس طرح حدیث ولایت در دانشگاه، برگزار شد که در آن دانشجویان به طرح سوالات خود پیرامون جایگاه ولایت فقیه، ضرورت مطالعه ی بیانات رهبر معظم انقلاب و روش آن پرداختند. در ادامه ایشان  با ارائه ی تبیینی مختصر از نظریه ولایت فقیه، و برشمردن ویژگی های شخصیت حقیقی و حقوقی حضرت آیت الله خامنه ای، به سوالات دانشجویان پاسخ دادند. به دلیل استقبال دانشجویان و شرکت کنندگان، این جلسه تا نیمه شب ادامه داشت.

در ادامه برنامه آموزشی، در روز جمعه کلاسی با موضوع «ضرورت گفتمان سازی بر مبنای اندیشه ی رهبر معظم انقلاب» با تدریس آقای دکتر محمدحسن جعفرزاده، رییس مرکز گفتمان سازی انقلاب اسلامی، برگزار گردید. ایشان در ابتدا با تبیین جایگاه اندیشه ی  امام خمینی و مقام معظم رهبری در گفتمان انقلاب اسلامی و ضرورت تبیین آن، بر اهمیت کارآمد نشان دادن این گفتمان تاکید کرد.

رییس مرکز گفتمان سازی انقلاب اسلامی با اشاره به مراحل پنج گانه تحقق تمدن اسلامی و الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت، آن ها را دو «ابر گفتمان» مقام معظم رهبری نامید و سپس به تبیین آن ها پرداخت.

در ادامه، کارگاه آموزشی با موضوع «روش آشنایی با منظومه گفتمانی مقام معظم رهبری» با تدریس آقای محمدمهدی سالاری برگزار شد. ایشان در ابتدا با برشمردن برخی از وظایف ولی فقیه، به تبیین جایگاه گفتمان سازی مقام معظم رهبری در انجام وظایف ولی فقیه پرداخت. سپس نمونه ها و مثال هایی از گفتمان سازی های موفق ایشان ذکر کردند.

ایشان در ادامه با ارائه تعریفی از منظومه فکری و منظومه گفتمانی، الزامات آشنایی با منظومه گفتمانی مقام معظم رهبری را برشمرد و از کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به عنوان منبعی مهم در آشنایی با مبانی فکری و انقلابی ایشان یاد کرد. سپس به برخی از روش های گفتمان سازی حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد.

در ادامه ی اردو و در بعد از ظهر، جلسه ی پرسش و پاسخی با حضور آقای ثنایی فر برگزار گردید. در این جلسه شیوه ی طرح حدیث ولایت برای پرداختن به نظام اندیشه ای مقام معظم رهبری مورد بحث قرار گرفت. دکتر محمد ثنایی فر پس از تأکید بر اهمیت انس و ارتباط مداوم با فرمایشات مقام معظم رهبری، استفاده از خود بیانات رهبری برای تفسیر قسمتی دیگر از فرمایشات ایشان را مورد اطمینان ترین روش برای تحلیل کلام رهبر فرزانه ی انقلاب دانست.

در آینده نزدیک جزوات کلاس ها بر روی تارنمای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) قرار خواهد گرفت.

IMG_1592

IMG_1559

IMG_1547

IMG_1524

 

 

 

 

IMG_1477

IMG_1474