به گزارش بسیجی‌سو، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ، نخستین نشست از دوره‌ی تربیتی رسانه‌ای «دیدبان» با محوریت «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» و با حضور مهندس سید عزت الله ضرغامی ریاست پیشین صدا و سیما  و عضو شورای عالی فضای مجازی و دکتر سید بشیر حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و کارشناس فرهنگ و رسانه در روز شنبه 29 فروردین ساعت 21 در فضایی صمیمانه برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن به رسم ادب ، با پخش نماهنگ «یار صادق» ، تهیه شده در دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای یادی از استاد فقید و پدر معنوی دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام حضرت آیت الله مهدوی کنی (ره) که مهرماه سال گذشته بر اثر عارضه قلبی به دیدار حق شتافتند گردید.

در ادامه مهندس سید عزت الله ضرغامی ضمن بیان مطالبی پیرامون شخصیت عظیم ، برجسته و تاثیرگذار آیت الله مهدوی کنی (ره) به بیان مطالبی پیرامون مشخصات رسانه اسلامی از دید قرآن پرداختند. ایشان ضمن تعریف رسانه و اثرات آن بر رفتار و شیوه‌ی زندگی و به عنوان مهمترین پل ارتباطی جمهوری اسلامی با دنیا برای تبلیغ و گسترش اسلام محمدی ، به ضرورت تسلط نیروهای مومن و متعهد به زبان های زنده دنیا جهت انجام این کار ضمن بیان خاطراتی جالب از دوره ی ریاستشان بر صدا و سیما پرداختند که با استقبال زیاد دانشجویان همراه بود.

سپس دکتر سید بشیر حسینی ، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و کارشناس فرهنگ و رسانه ، ضمن بیان نکاتی پیرامون محور نشست به قرائت سوالات کتبی دانشجویان پیرامون  عملکرد ده ساله  ایشان در صدا و سیما و بیان تجربیاتشان به عنوان یکی از عناصر مهم انقلابی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداختند که با استقبال مهندس ضرغامی مواجه شد.

مهندس ضرغامی ضمن پاسخ به سوالات دانشجویان پیرامون معیارهای رسانه اسلامی از فعالیت هایی که صدا و سیما در ده سال گذشته جهت نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری انجام داده است یاد کردند و اشاره نمودند که صدا و سیما به عنوان نهادی تاثیرگذار و مهم در کشور بیش از هر نهاد دیگری به نیروهای مومن ، متعهد و خوش ذوق نیازمند است و این رسالت دانشجویان دغدغه مند است که به ارائه ایده های خلاقانه خود جهت ترویج معارف اسلامی از طریق رسانه ملی بپردازند. وی همچنین به تعریفات مقام معظم رهبری نسبت به صدا و سیما اشاره نمود و فرمود که بیانات مقام معظم رهبری پیرامون عملکرد چندساله صدا و سیما نشان از موفقیت نسبی صدا و سیما در برنامه سازی های خود دارد.

سپس بخش دوم نشست که مربوط به سوالات شفاهی دانشجویان بود نیز در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد که با استقبال مهندس ضرغامی به سوالات شفاهی تعدادی از دانشجویان پاسخ داده شد.

در پایان ، هدیه‌ای به رسم یادبود و به پاس زحمات و خدمات ده ساله‌ی ایشان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به ایشان تقدیم گردید.

انتهای خبر/