به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، نشست نقد و بررسی سریال حانیه به همراه تقدیر از عوامل این اثر با حضور دکتر مهدی کریمی مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دوم سیما، رامین شمسایی، مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیما و کارشناس فرهنگ و رسانه، علی مهام تهیه کننده، سید جلال دهقانی اشکذری نویسنده و کارگردان، رضا ابوفاضلی مشاور پروژه و جمعی دیگر از عوامل و بازیگران، در فضایی صمیمانه  در محل فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

در ابتدای برنامه، پس از تلاوت قرآن کریم، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، به رسم ادب، کلیپ «یار صادق»، به یاد حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رحمه‌الله‌علیه پخش گردید.

در ادامه رامین شمسایی ضمن بررسی عملکرد صدا و سیما در حوزه ساخت و تولید محتوا برای نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی در میان خانواده‌های ایرانی، به مقایسه آثار تولیدی سیما در این زمینه نظیر مجموعه تلویزیونی «پرده نشین»، «حانیه» و میزان مخاطبین آن‌ها بر اساس اطلاعات آماری پرداخت.

کلیپ «دیدبان، رصد می‌کند»  تولیدشده در دفتر رسانه ای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام که در ادامه مراسم پخش شد ضمن تقدیر و تشکر ویژه از حضور متفاوت، درخشان و ارزنده الهام چرخنده در این مجموعه تلویزیونی به بررسی هجمه‌های صورت گرفته به این سریال از سوی رسانه‌های ضدانقلاب ازجمله رادیو زمانه پرداخت که به دنبال پخش این سریال در ایام‌الله دهه فجر، از هیچگونه  اهانتی  به تولید کنندگان این اثر و خصوصاً بازی الهام چرخنده بعد از حوادث پیش آمده برای این هنرمند متعهد و ارزشی، دریغ نکردند.

بعد از نقد و بررسی، جلسه صمیمانه پرسش و پاسخ دانشجویی، با حضور شدن علی مهام، سید جلال دهقانی اشکذری، رضا ابوفاضلی، جعفر دهقان، عباس غزالی و سیما خضرآبادی صورت گرفت.
سید جلال دهقانی اشکذری، نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «حانیه» که به تازگی اولین اثر سینمایی او به نام «خانه‌ای کنار ابرها» که نامزد دریافت دو سیمرغ و نیز برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در بخش نگاه نو از سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شده بود، اکران شده است، ضمن تشکر از شکل گیری این همایش توضیحاتی درباره نحوه شکل گیری کار و علت انتخاب شهر یزد برای  این مجموعه داد. وی همچنین در پاسخ یکی از دانشجویان درمورد جشنواره فیلم عمار به بیان نکاتی درباره اولین اثر داستانی سینمایی خود با موضوع دفاع مقدس، در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار پرداخت.
علی مهام، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی نیز به بیان توضیحاتی درباره این اثر تلویزیونی و همکاری گرم و صمیمانه هنرمندان در این مجموعه پرداخت.

در ادامه نیز جعفر دهقان، عباس غزالی و سیما خضرآبادی به بیان خاطرات و دلایل انتخاب این اثر انقلابی پرداختند.

عباس غزالی، هنرمند جوان کشورمان، در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل شده بود. وی از اشاره دانشجویان به این موضوع تشکر کرد.

در ادامه هاشمی گلپایگانی، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام با تقدیر از کارگردان، عوامل و بازیگران سریال حانیه افزود: تقدیر مردمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام از سریال حانیه نشان دهنده دیده‌شدن و اهمیت این مجموعه تلویزیونی است، چرا که از سوی یک نهاد مردمی پسندیده شده است و ما وظیفه خودمان دانستیم که از هنر و هنرمند متعهد تقدیر و تشکر کنیم»

مسئول فرهنگی حوزه بسیج نیز با اشاره به اهمیت فیلم حانیه افزود: این فیلم روایتی غیر تهرانی از انقلاب در صدا و سیما بود که به نوبه خود حائز اهمیت است. در کنار این تلاش ارزشمند آقای اشکذری از کارگردانان خوش آتیه و جوان جریان فیلم سازی انقلابی که ما را به رویش نسل جدید فیلم ساز متعهد امیدوار کرده‌اند.

در پایان مراسم نیز با حضور دکتر کریمی، مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دوم سیما، فرمانده، جانشین و مسئول فرهنگی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق از عوامل این فیلم تقدیر به عمل آمد و هدایایی همراه با لوح یادبود و تندیس بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام به این عزیزان اهدا گردید.