به گزارش بسیجی سو، دوره آموزشی تربیتی عمار اقتصادی 2 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با همکاری کانون تربیت و اقتصاد مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی با دعوت از اساتید و پژوهشگران حوزه اقتصاد مقاومتی در محل سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار گردید.

این دوره برای فعالان دانشجویی سراسر کشور با سه هدف عمده آموزش مسائل جاری اقتصاد ایران با توجه به تحریم های اقتصادی، تربیت دانشجویان برای ترویج و تبلیغ اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها و شکل گیری و ارتباط گروه های دانشجویی فعال برای فعالیت های کاربردی و تبلیغی و …. بصورت تشکیلاتی، برگزار گردید.

در اولین روز برگزاری این دوره، آقایان دکتر منظور(معاون محترم اقتصادی وزیر اقتصاد)، ملّائی(مسئول طرح ملی شبنم)، سید یاسر حکیمی(مدیر موسسه کارآفرینان روستایی) و دکتر بخشی ( مدرس دانشگاه) به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر ملّائی با پخش مستند استعمار دلار، به بررسی سیر تاریخی و اقتصادی و سیاسی سلطه ی دلار بر اقتصاد جهان و قدرت دهی پولی- مالی این دلارها به آمریکای دهه های اخیر پرداختند.

وی حذف دلار از مبادلات اقتصادی را لازم دانستند ولی جایگزینی یورو و امثال آن با دلار را اشتباه خواندند

ایشان در پایان با اشاره به اینکه  استفاده از دلار خصوصاً در این شرایط تحریمی، می تواند مصداق تسلط کفار بر مسلمین باشد و باید هر چه زودتر دلار کنار گذاشته شود گفت: این مسئله، حتی با فرض برطرف شدن تحریم ها، می تواند شرایط نامناسبی در اقتصاد ایران ایجاد کند.

در ادامه سید یاسر حکیمی، فعال جهادی و مدیر موسسه کارآفرینی روستاییان به ایراد سخنرانی درباره نقش تحریم های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی و گفتمان متناسب با مخاطب، مخاطبان خود را موثر در محیط های برادران جوان، دانشجو، تولیددانش، گرایشی و بخش دولتی دانسته و یکی از تجربیات موفق مجموعه های جهادی و دانشجویی را در زمینه راهنمایی و توجیه جوانان روستایی برای راه اندازی کسب و کارهای تولیدی متناسب با فضای هر روستا به شکل عملیاتی برشمرد.

وی گفت: هر مجموعه دانشجویی باید وظیفه عملیاتی خود در اقتصاد مقاومتی را که ممکن است در قالب مطالعه، کار اجرایی، پژوهشی، تبلیغ و جریان سازی و .. باشد بشناسد و حتی با امکانات محدود فضاهای دانشجویی، هم می توان وظیفه متناسب با رشته، تخصص و تشکیلات خود را برای تحقق هدف کلان اقتصاد مقاومتی انقلاب اسلامی انجام داد.

حکیمی با اشاره به اینکه یک مجموعه دانشجویی دغدغه مند که توان یا دانش تخصصی در حوزه سیاست گذاری کلان اقتصاد مقاومتی را ندارد گفت: نباید خود را در قبال اقتصاد مقاومتی، ناتوان تصور نماید بلکه می توان با اقداماتی موثر و مفیدی مانند هدایت جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها یا جوانان روستایی یا فعالان مساجد و … آن ها را به سمت فعالیت های هر چند کوچک اما اثرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی راهنمایی کرد.

وی ادامه داد: گروه های دانشجویی لزوماً وظیفه راه اندازی کارهای  تولیدی را ندارند بلکه می تواند با جریان سازی در محیط اطراف خود و همچنینی راهنمایی سایر اقشار مردم و هدایت آن ها به سمت تولید سهم خود را در تقویت تولید ملی ایفا کند

لازم به ذکر است این دوره تا فردا (18 اسفند سال تولید ملی) ادامه خواهد داشت و آقایان خاندوزی(معاون اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس) و عبدالملکی( عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع))  به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.