به گزارش بسیجی سو، دکتر داوود منظور، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با حضور در دوره آموزشی تربیتی عمار اقتصادی 2 که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام و کانون اقتصاد و ترییت کانون مطالعات راهبردی تربیت اسلامی در حال برگزاری است، به ایراد سخنرانی در خصوص نقش تحریم های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پرداختند.

وی در ابتدا به انواع تحریم ها اشاره ای نموده و از تحریم هایی همچون تحریم های تکنولوژیک و سرمایه گذاری، محدودسازی نقل و انتقالات مالی، تحریم بانک مرکزی، تحریم های نفت و گاز، ممنوعیت مبادلات فلزات گران بها و طلا و … اشاره نمودند.

 ایشان افزودند اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه این ناکارایی ها و نقاط آسیب پذیر که بواسطه تحریم ها برجسته شده است را برطرف نماییم و از اثرات منفی آن ها جلوگیری نماییم. در نهایت، استفاده درست از تحریم ها باعث تبدیل تهدیدهای اقتصادی به فرصت های اقتصادی می شود و اقتصاد ایران را مقاوم می سازد. وقتی اقتصاد ایران، مقاوم شود حتی اگر با بدترین تحریم ها هم روبرو شود؛ ممکن است شرایط سختی در یک دوره مشخص ایجاد شود ولی این تحریم ها هرگز نمی تواند آسیب جدی و معتنابهی به اقتصاد وارد سازد.

لازم بذکر است که این دوره به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و کانون اقتصاد و ترییت کانون مطالعات راهبردی تربیت اسلامی برگزار شده است.