ان الحیاه عقیده و جهاد

اولین شماره حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در سال تحصیلی جدید منتشر شد. در بیست و سومین سال از فعالیت نشریات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، امروز حیات به منزل هشتادم خود رسیده و سعی دارد به عنوان یک نشریه دانشجویی به مسائل و موضوعات گفتمان انقلاب اسلامی از دید یک دانشجوی انقلابی بپردازد.

 

در این شماره می‌خوانید:

حذف و اضافه به سبک دولت اعتدال

سرویس «دانشگاه اسلامی» به بررسی عملکرد کوتاه مدت فرجی دانا در وزارت علوم پرداخته و سیاسی شدن یک وزارت علمی را مورد نقد قرار داده است. همچنین سرویس «دانشگاه اسلامی» قصد دارد در هر شماره به بررسی یکی از رشته‌های دانشگاهی بپردازد، در این شماره رشته حقوق زیر ذره بین حیات قرار گرفته است.

جنبش دانشجویی ایران در گذر تاریخ

بررسی تاریخی و سیر شکل گیری جنبش‌های دانشجویی ایران یکی از موضوعات این شماره «سیاست داخلی» حیات است. بررسی سیاست کنترل جمعیت و موضوع فساد از مطالب دیگری است که در این شماره می‌توانید مطالعه کنید.

پرونده ویژه بین الملل: بررسی روابط ایران و روسیه

سرویس «بین‌الملل» ماه‌نامه «حیات» با هدف آموزش تحلیل‌گران عرصه بین‌الملل قدم در راستای تجزیه و تحلیل حوادث و مطالب جهانی گذاشته و سعی دارد با نگاهی جامع، به موضوعات نگریسته و آینده آنان را مدنظر قرار دهد. در پرونده ویژه این شماره به موضوع بررسی سیاست‌های خارجی روسیه به ویژه در نحوه روابط با ایران مورد تحلیل قرار گرفته است.

پرونده ویژه ماه: اعتماد ویرانگر!

پرونده ویژه مهرماه حیات با عنوان «اعتماد ویرانگر» به ارائه دلایل بی اعتمادی رهبری نسبت به موضوع اعتماد به امریکا  و بررسی آن چه در توافق نامه‌ی ژنو به دور از فضاهای رسانه‌ای از دست دادیم پرداخته است. برای دریافت تجربه تاریخی اعتماد به امریکا، سراغ کتاب خاطرات محمد البرادعی مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای رفته و برخی توصیفات او از نحوه تعامل سیاست‌مداران آمریکایی با ایران را مورد مطالعه قرار داده‌ایم. در این پرونده سعی شده است با ارائه تجربه‌های تاریخی و ارائه اسناد و گفته‌های مختلف این هشدار را به عده‌ای بدهیم که امروزه عجیب شیفتگی ارتباط با امریکا حواسشان را پرت کرده است!

بررسی آراء و اندیشه‌های محمدرضا حکیمی در کتاب منهای فقر

در این شماره سرویس «مستضعفین» در مطالبی، نقد و بررسی کتاب «منهای فقر» محمدرضا حکیمی مورد دقت قرار گرفته است. همچنین در این شماره به سراغ چند فعال دانشجویی رفته و به دنبال جواب به این سوال هستیم که: چرا مستضعفین در میان تشکل‌های دانشجویی فراموش شده‌اند؟

پرونده ویژه اندیشه: حکومت در اندیشه دینی

در این شماره سرویس «اندیشه» حیات، در ابتدا درس گفتاری از دکتر مهدی سپهری در باب معرفت‌شناسی اسلامی ارائه شده است. «تئوری حکومت اسلامی‌در اندیشه امام خمینی و نیاز‌های عصر جدید»، «وقتی قاعده فقهی به میدان سیاست می‌آید» و «مدیریت اجتماعی دین»، از موضوعات و مطالب دیگری است که در پرونده ویژه این شماره اندیشه می‌خوانید.

سرای اهل قلم، یادداشت مهمان، کتابخانه حیات، صندوقجه و بخش‌های مختلف دیگری نیز در این شماره حیات به چشم می‌خورد که بررسی جایگاه نشریات دانشجویی در سخنرانی منتشر نشده وحید جلیلی، تاملی بر شعار ان الحیاه عقیده و جهاد و… از موضوعات این بخش‌های متنوع می‌باشد.

شما هم حیات داشته باشید!

برای کسب اطلاعات از چگونگی توزیع و اشتراک نشریه دانشجویی «حیات» می‌توانید به صفحه اشتراک تارنمای حیات به آدرس Hayat.basijisu.com مراجعه کرده و نسبت به تهیه و اشتراک شماره مهرماه حیات مطلع شوید و یا با شماره تلفن 09376014562 تماس حاصل فرمایید.

hayat1term5