به همت واحد جهاد علمی بسیج دانجشویی دانشگاه امام صادق علیه السلام و با همکاری کانون اندیشه جوان برگزار می شود: مراسم رونمایی و نقد کتاب “درباره آزادی” استاد شهریار زرشناس با حضور اساتید دکتر بیژن عبدالکریمی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر حسین هوشنگی عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام سه شنبه ساعت 16:30 در سالن شهید مطهری این دانشگاه  برگزار می گردد.

مساله آزادی، مساله ای دیرپا پیش روی ماست؛ مساله ای که قدمتش لااقل به دیرینگی تاریخ اندیشه در جوامع بشری می رسد و هم پای تطورات و تحولات ادوار و ساحت های گوناگون اندیشه؛ تقریبا بدون غیبت، همواره مورد توجه و علاقه ی انسان متفکر بوده است.

این اثر با عنوان “درباره ی آزادی” میوه سال ها تفکر و پژوهش مولف محترم در زمینه نقد و بررسی ایدئولوژی های مدرن است. شهریار زرشناس، نامی آشنا در میان اهالی اندیشه است که او را بیش از هر چیز از ورای سال ها مطالعه، تامل، نقد و بررسی مکاتب نوپدید فلسفی و جریانات اندیشه ای معاصر شناخته اند. در این رساله، مولف تلاش کرده تا با بررسی و تحلیل دقیق و علمی آراء مهم ترین متفکرین معاصر به عنوان نمایندگان اندیشه مدرن، بازنمایی منصفانه ای از مفهوم آزادی مطرح در اندیشه ی مدرن به دست دهد و بر همین مبنا، خواننده را یاری نماید تا ساختار کل واحدی به نام غرب مدرن را بازشناسد، مراد و مقصود از مطالبه ی آزادی در عالم مدرن را تحلیل نماید و نسبت آن را با حقیقت آرمان آزادی به قضاوت بنشیند.

از تمامی علاقه مندان دعوت می گردد در این نشست اندیشه ای حضور به هم رسانند.

مکان برگزاری: بزرگراه چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق علیه السلام، سالن شهید مطهری

زمان برگزاری: سه شنبه 20 خرداد، 16:30