به گزارش بسیجی سو، اردوی نظامی کاشف طبق سال های گذشته، ویژه ورودی های جدید دانشگاه توسط گروهان حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف گردان عاشورای (واحد جهاد و پایداری) بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

این دوره در 14 و 15 آذر ماه در یکی از پادگان های شهر تهران برپا شد و تاکتیک های چریک و ضد چریک توسط یکی از مربی نیروهای ویژه سپاه پاسداران آموزش داده شد، آموزش هایی از قبیل آشنایی با سلاح هایی مختلف از جمله تیربار pk و قناصه و نحوه تیراندازی با آن، آموزش گشت شناسایی در مناطق و جوهای آب و هوایی مختلف، عملیات رهگیری در شب، آتش و حرکت و پیاده روی شبانه و….

همچنین در این دوره نیز مانند دوره های گذشته، به تمرین تیراندازی با سلاح کلاشینکف پرداخته شد و آموزش های گذشته در این مورد را مرور شد.

لازم به ذکر است که بسیج دانشجوی دانشگاه امام صادق علیه السلام از بدو تأسیس با تشکیل گردان عاشورا سعی در حفظ روحیه جهادی و شهادت طلبی و آمادگی رزمی و نظامی در بین دانشجویان دانشگاه به عنوان قشر نخبه جامعه داشت. چرا که به فرموده حضرت روح الله، بنیان گذار شجره طیبه بسیج «دفاع از اسلام و کشور اسلامی، امری است که در مواقع خطر تکلیف شرعی، الهی و ملی است و بر تمام قشرها و گروه‌های واجب است.» لذا اهتمام خود را همچنان بر این امر نگاه داشته است.

دانشجویان به عنوان قشر اثر گذار و نخبه جامعه، با اردوی نظامی سعی می کنند تا ولایت پذیری، نظم، جدیت، شجاعت، ایثار، خاکی بودن، عبرت گرفتن، آمادگی کامل داشتن و صبر و سکوت و… را تمرین کنند. جمع این مؤلفه ها است که یک فرد را در آمادگی کامل برای جهاد قرار می دهد و می تواند او را به خود شناسی برساند. همچنین او را آماده جهاد در هر عرصه که جامعه اسلامی نیاز داشته باشد، می کند. چه نظامی و چه فرهنگی و اقتصادی و … . تنها با روحیه جهادی است که می توان جهادی عمل کرد.