به گزارش بسیجی سو، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام نخستین دوره فقه حکومتی نظام ساز صبح امروز در شهر مقدس قم و با حضور اساتید و علاقمندان به این حوزه آغاز گردید.

شرکت کنندگان در این دوره پس از مراسم افتتاحیه به دیدار حضرت آیت الله مصباح یزدی شتافتند تا از بیانات معظم له استفاده کنند.

ایشان در این دیدار با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی یکی از شگفتی های تاریخ است فرمودند: پیدایش نظام اسلامی بدون تحقیق در مسائل فقهی معنا ندارد.

معظم له با بیان اینکه پیشینه مباحث فقه حکومتی به ابتدای تاریخ انقلاب باز می گردد خاطرنشان کردند: تلاش ها در حوزه فقه حکومتی از ابتدای انقلاب کافی نبوده است و برای تحقق نظام اسلامی باید طرحی ذو مراتب و انعطاف پذیر مطابق شرایط و امکانات طراحی شود.

ایشان به تنبلی سی و چند ساله جامعه علمی کشور در حوزه علوم انسانی اشاره کرده و افزودند: البته نباید عجله کرد و مهمترین نکته تهیه طرح اسلامی که همان نقشه کلان کار است، یعنی می خواهیم به کجا برویم.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه کسانی که مسئول این برنامه ها هستند باید کاملا مورد اعتماد باشند تصریح کردند: تدوین فقه حکومتی نظام ساز مدت ها به طول می انجامد و یکی از آفاتی که آن را تهدید می کند عجله و نداشتن معلومات کافی برخی از افراد است.

ایشان در پایان این دیدار به آیه شریفه «والذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا و انّ الله لمع المحسنین» اشاره کردند و فرمودند: اگر هدایت خدا را بطلبیم معیت خداوند را به دنبال خواهد داشت.

خاطرنشان می شود نخستین دوره فقه حکومتی نظام ساز که به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام و دانشکده الهیات این دانشگاه برگزار می گردد صبح امروز با حضور اساتید و علاقمندان به این حوزه در شهر مقدس قم آغاز گردید.

همچنین در ابتدای این دیدار آقای بالایی، جانشین مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام به روند رو به رشد فعالیت های این مرکز اشاره کرد و از چشم اندازها و برنامه آینده آن خبر داد.

گزارش تصویری در ادامه قرار دارد .