به نام خدا…

فراخوان اولین کنگره ی سراسری نقد رسانه ی ملی

« 162»

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در فراخوان اولین کنگره سراسری نقد رسانه ی ملی

«برجستگیها و نقاط قوّت  کنونی صدا و سیما در کنار کمبودها و نقاط ضعف آن باید پیوسته در برابر چشم جنابعالی و دیگر مدیران آن سازمان و در معرض ملاحظه و مقایسه قرار گیرد و همت بر روند نقص زدائی، به هیچ رو کاهش و سستی نیابد. سفارش اساسی اینجانب نزدیک کردن و رساندن این رسانه‌ی فرهنگ‌ساز، به طراز رسانه‌ئی است که دین وَ  اخلاق وَ امید وَ آگاهی،  بارزترین نمود آن باشد و رفتار اجتماعی مخاطبان و نیز نهاد حساس و مهمی چون خانواده  بر اساس آن شکل گیرد و هنر و شیوه‌های گوناگون حرفه ئی و آزموده  شده یا نوپدید، یکسره در خدمت رشد این شاخصها در آید.»

(8 آبان ماه 1388، قسمتی از حکم مقام معظم رهبری در انتصاب مجدد مهندس عزت الله ضرغامی به ریاست سازمان صدا و سیما)

شانزدهم آبان ماه، سالروز حکم انتصاب مجدد ریاست سازمان صدا و سیما توسط مقام معظم رهبری در سال 88 است.

صدا و سیما که به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، دانشگاه عمومی جمهوری اسلامی به حساب می‌آید، از جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ‌سازی جامعه برخوردار است. جایگاهی که وظیفه و رسالت این سازمان را مضاعف کرده و بر مسئولیت مدیران آن می‌افزاید. اتخاذ رویکردهای صحیح و کارآمد برای پیشبرد رسانه ملی در جهت دین، اخلاق، امید و آگاهی، که باید بارزترین نمود این دستگاه باشد، می بایست به عنوان اصلی‌ترین وظیفه مدیران رسانه ملی قرار گیرد.

در همین راستا و با عنایت به دغدغه‌های فرهنگی و انقلابی موجود در کشور – خاصه آنچه در بیانات رهبر معظم انقلاب- مشهود است بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در نظر دارد تا با تاسیس دبیرخانه ی دائمی نقد و بررسی رسانه ی ملی، علاوه بر پژوهش های علمی و اقدامات مطالبه­ گرایانه، کنگره­ ای را به منظور نقد و بررسی عملکرد رسانه ی ملی و تحت عنوانِ «162» برگزار کند.

این کنگره ی علمی که فراخوان آن در سالروز پیام انتصاب ریاست سازمان صدا و سیما توسط رهبری معظم انقلاب داده شده است، در نظر دارد تا با هدف تجمیع محتوای علمی، فنی و دینی و با تاکید بر موضوع «رسانه ملی، دانشگاهی عمومی» به نقد و بررسی موشکافانه ی عملکرد سازمان صدا و سیما در 5 سال اخیر  پرداخته تا شاخصه هایی در جهت ارزیابی صحیح از میزان نمودار شدن دین، اخلاق، امید و آگاهی در تولیدات صدا و سیما و طراز شدن این رسانه ی فرهنگ ساز حاصل آید.

لذا از کلیه اساتید، صاحب نظران، دانشجویان و همه ی علاقه مندانی که عملکرد بزرگترین مجتمع رسانه ای جمهوری اسلامی برای آنان اولویت و اهمیت خاصی دارد، دعوت می گردد تا با ارسال یادداشت های خود در موضوعات و معیارهای مشخص شده، در این کنگره ی سراسری شرکت کنند.

لازم به ذکر است، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، در راستای اقدامات مطالبه گرایانه- که به فرموده ی مقام معظم رهبری از اصلی ترین وظایف جنبش ها و تشکل های دانشجویی می باشد- از جناب آقای مهندس ضرغامی جهت شرکت در نشست دانشجویی نقد و بررسی عملکرد رسانه ی ملی در دانشگاه امام صادق علیه السلام دعوت به عمل آورده است. امید است ایشان با در نظر گرفتن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حضور رئیس سازمان صدا و سیما در دانشگاه ها و با توجه به سال آخر مدیریتشان در عرصه رسانه ملی به این دعوت لبیک گفته و همانطور که رهبری عزیز فرمودند: «بیایند بشنوند از دانشجوها، و بگویند به دانشجوها»

نقد-صدا-و-سیماRGB