سم الله الرحمن الرحیم

جناب دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری، جناب دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه؛

سلام علیکم؛

اکنون و پس از گذشت حماسه ی باشکوه منشعب از لحظه شناسی و بصیرت مردم غیور ایران در 22 بهمن ماه، لازم دیدیم نکات بسیار مهمی را در باب مسائل اقتصادی به اطلاع رؤسای سه قوه برسانیم. هر چند بدون شک، مسؤولین نظام شبانه روز در صدد خدمت رسانی به ملت موقع شناس و صبور ایران هستند اما تذکر و مطالبه گری جنبش دانشجویی به عنوان چشمان بیدار جامعه رنگ و بوی دیگری دارد.

همان گونه که اطلاع دارید دغدغه ی بسیاری از هموطنان ایران اسلامی مسائل اقتصادی به خصوص گرانی، تورم، بیکاری، افزایش بی رویه و بی ثباتی قیمت هاست. از منظر قانون اساسی قوه ی مقننه در حوزه ی قانونگذاری و نظارت، قوه ی مجریه در حوزه ی اجرا و قوه ی قضائیه در حوزه ی رسیدگی به تظلمات، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین می توانند در خصوص مسائل اقتصادی مورد بازخواست و مطالبه قرار گیرند. تفکیک قوا و تعییین وظایف هر سه قوه چه در قانون اساسی و چه در سایر قوانین عادی به صورت واضح و شفاف صورت پذیرفته است و در نهایت هر یک از سران سه قوه و سایر مسؤولین نظام در برابر مردم به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی باید پاسخگو باشند. ناگفته پیداست با آنکه مسؤولین امر از پاسخگویی شانه خالی می نمایند، صبر و ایستادگی مردم در برابر تندباد تحریم دشمنان و سیل بی تدبیری های مسؤولین حکایت از پیوند عمیق و ریشه دار با اسلام عزیز و محبت امام و امت دارد و این پیوند روز به روز عمق بیشتری می یابد.

به نظر می رسد در گرانی ها و بی ثباتی های اخیر اقتصادی وجود سه ضلع قابل تحلیل است. اضلاع سه گانه ای که با هم سویی در اهدافشان نوک هرم خویش را بر روی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران متمرکز نموده اند. اول دشمنان بیرونی نظام اسلامی، که با افزایش تحریم ها و ایجاد مانور و هجمه ی سنگین تبلیغاتی درصدد القای ناکارآمدی نظام اسلامی در کنترل معیشت مردم می باشند. دشمنان بیرونی با بهره گیری از مزدوران داخلی خود چه در حوزه ی تجارت و بازرگانی، چه در حوزه ی سرمایه و چه در حوزه ی مطبوعات و رسانه های مجازی تلاش می نمایند تا با بهره گیری از دو ضلع دیگر و جریانات هم سو ثمره ی شوم تلاش باطل خود را با موج انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برداشت نمایند. تأکید مقام معظم رهبری نسبت به تمرکز دشمن بر روی انتخابات آینده و تلاش برای مشغول نمودن مردم در زمینه های فرعی برای تأثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری مؤید کلام ماست.

ضلع دوم جریان مهاجم اقتصادی، سودجویان و زالوصفتان اقتصادی است. متأسفانه با بوجود آمدن اختلافات میان مسؤولین و همکاری ضلع سوم –که به آن اشاره خواهیم نمود- و وجود خلأهای قانونی و نظارتی، برخی فرصت یافتند تا با تغییر قیمت ها، احتکار، ایجاد موج روانی و برهم زدن آرامش اقتصادی بر انباشت ثروت خویش بیافزایند. متاسفانه در تلاطمات اقتصادی، اقشار و دهک های متوسط به پایین فقیرتر گشته و سرمایه داران و تجّاری که بویی از انسانیت نبرده و تنها به فکر منافع خویش هستند، صاحبان سرمایه های هنگفت شبانه می گردند. قاعده ی اقتصادی چسبندگی قیمت ها به وضوح نشان داده است، در افزایش قیمت ها حالت قبلی قیمت تکرار نمی گردد و در نتیجه شرکت ها و سرمایه داران حتی با وجود پیش بینی تعزیر و جرایم میلیاردی، متضرر نخواهند گشت.

ضلع سوم مثلث مهاجم اقتصادی گروهی هستند که با حضور و نفوذ در دستگاههای اجرایی مانع از کارآمدی و کارگشایی قوانین موجود می گردند. این افراد که شاید در ظاهر خدمتگزار مردم جلوه نمایند با اهدافی چون سودجویی و منفعت طلبی شخصی، همراهی با دشمنان بیرونی و برخی هم با نیت زمین زدن دولت دهم به سبب کینه ها و عقده های چند ساله ی اخیر، خواسته یا ناخواسته اهداف دشمنان را در جهت ضربه پذیر نمودن نظام اسلامی ایران به پیش می برند. آن چه بیشتر صحت وجود این ضلع را تقویت می نماید، تلاش مدیران ارشد و بی تأثیری سیاست های اتخاذی آنان در عمل می باشد.

ذکر این نکته ضروری است فارغ از اشتباهات آشکار دولت دهم و برخی بی تدبیری های توجیه ناپذیر، هرگونه تلاش در جهت زمین گیر کردن دولت به هر نیت و با هر وسیله خیانت آشکار به مردم و نظام اسلامی است. چرا که این امر در وضعیت حساس فعلی کمکی است به دشمن کمین کرده، تا بتواند جدول شوم خویش را برای ضربه زدن به نظام اسلامی و ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی کامل نماید.

سران محترم قوا؛

گلایه ی ما نسبت به عدم حضور و پاسخگویی هر سه بزرگوار در مجامع علمی و دانشگاهی به ویژه تشکل های دانشجویی باقی است. آیا نمی شود مشکلات اجرایی و نواقص موجود در سه حوزه ی تقنین، اجرا و قضا را با فرهیختگان، اساتید و دانشجویان دانشگاهی مطرح نمایید و به جای شانه خالی نمودن از ضعف های مدیریتی تان، راهی نو و شیوه ای راهگشا از مجامع علمی طلب نمایید؟ بدیهی است با وجود ضعف های قانونی،مدیریتی، نظارتی و همسویی سه ضلع مذکور، تلاش در جهت بهبود اوضاع اقتصادی راه به جایی نخواهد برد و قطعا با نقشه ی شومی که دشمنان ما طراحی نموده اند- به مانند افزایش ناگهانی قیمت ها- تجویز مبالغ 70 تا 100 هزارتومانی مرهمی بر دردهای اقتصادی مردم نخواهد بود.

حال پس از ترسیم وضعیت موجود موارد ذیل به عنوان پیشنهاد  ارائه می گردد.

1. تشکیل قرارگاه مشترک اقتصادی با حضور مسؤولین سه قوه و نیز نمایندگان مجامع علمی و دانشجویی و برگزاری جلسات مستمر شبانه روزی در جهت سامان بخشی به اوضاع.

2. شناسایی نقاط ضعف و خلأهای قانونی و نظارتی در سه حوزه ی تولید، توزیع، مصرف و قانونگذاری در این باره.

3. شناسایی فوری مفسدین، سودجویان و عوامل دشمن موجود در دستگاههای اجرایی، مطبوعات و رسانه ها و تعقیب، مجازات و اطلاع رسانی شفاف و لحظه به لحظه به ملت ایران. توانمندی دستگاه قضا در این باره با توجه به سرعت عمل آن دستگاه در برخورد با محاربین معدوم مورد توجه می باشد.

4. اخراج مدیران نالایق از دستگاههای اجرایی کشور جایگزینی آنان از میان جوانان متعهد، متخصص و کارآمد.

5. استفاده از ظرفیت های مردمی، دانشجویی، بسیج، مساجد، هیئات، روحانیت معزز و مراجع معظم تقلید در اموری چون نظارت، شناسایی اقشار آسیب پذیرو کمک به آنان، ترویج سبک زندگی اقتصاد اسلامی و تولید کار و سرمایه.

تعطیلی فعلی جلسات مشترک اقتصادی دولت و مجلس با هیچ منطق شرعی و عقلائی هماهنگ نمی باشد. قطعا نمایندگان ملت ایران و مسؤولین کارگزار و سران سه قوه تا زمانی که آرامش اقتصادی و رونق سرمایه و تولید ایرانی به حد مطلوب خویش نرسد هرگز به خویش اجازه نخواهند داد تعطیلات و فراغت از کار برای آنان معنا یابد. این ملت بصیر در 22 بهمن ماه با حماسه آفرینی، ریشه ی ولایت مدار معتقد به مبانی اسلام خویش را با عزتی وصف ناپذیر در تاریخ به ثبت رسانید و کار جهاد وار و خستگی ناپذیر و اطلاع آن به مردم کمترین تشکر از آنان خواهد بود. این بار سنگین با نگاه های گرانی که در جای جای جهان اسلام تحولات ایران انقلابی را دنبال می نمایند و نیز شرایط سخت پیچ تاریخی، گره خورده و مسؤولیتی خطیر و حساس را رقم می زند.

در پایان بسیج دانشجویی ضمن دعوت همه ی مسؤولین، گروهها و جریان های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی به خصوص سران سه قوه به تقوا،صبر، وحدت، همدلی، تلاش مضاعف و جهادگونه، آمادگی خویش را در جهت همیاری و همکاری در حوزه ی سامان بخشی به مسائل اقتصادی اعم از گرانی، بیکاری، تورم و بی ثباتی قیمت ها اعلام می دارد. باشد که سرانجام این انقلاب به دست مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه به کمال و بالندگی نهایی دست یابد.

والسلام علیکم
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام