73_Page_001

بسم الله الرحمن الرحیم

«حیات» مهر رسید!

به گزارش بسیجی سو ، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام اولین شماره از ماه‌نامه‌ی فرهنگی-سیاسی «حیات»، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در سال تحصیلی 92-93 در 124 صفحه، به چاپ رسید. شماره 73 از ماه‌نامه حیات در حالی با اندکی تاخیر به دست مخاطبین می‌رسد که در آن به موضوعات بسیار متنوع و مهمی پرداخته شده است.

پرونده‌های این شماره عبارتند از:

سرای اهل قلم / سیاست 1: از انتخابات یازدهم تا دولت یازدهم ، درس‌ها و نکته‌ها/ بین الملل: جنگ دیپلماتیک (پرونده‌ای برای مذاکره با آمریکا) / سیاست 2: اخلاق و تقوای سیاسی / اندیشه حیات / مضمار (تشکیلات اسلامی) / کتاب (کتاب بخوانیم) / و اقتصاد مقاومتی.

طرح روی جلد این شماره از روی موضوع یادداشت سردبیری «به جان خریدند، به نان نفروشیم…» برداشته شده است. که تصویر پیرزنی را نشان می‌دهد که در مراسم تشییع جنازه‌ی شهید مصطفی احمدی روشن عکس این شهید بزرگوار عرصه‌ی علم و فناوری هسته‌ای را در دست دارد. این تصویر، هم نماد فداکاری‌هایی است که دانشمندان و مسئولین ما در راه به دست آوردن این فناوری از خود نشان داده اند و هم نماد مردمی است که در این راه با سختی‌های فراوان دست و پنجه نرم کردند. و هشدار می‌دهد که آن چیزی که برای به دست آوردنش هزینه‌های غیرقابل جبرانی داده‌ایم را نباید به راحتی از دست بدهیم!