باسمه تعالی

گفت: آقا ما اگر بخواهیم با آمریکا رابطه داشته باشیم، چه کسی را باید ببینیم؟

گفتم: این‌که خلاف حرف امامه! امام گفت: “ما تا آخر ایستاده‌ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این‌که آدم بشود.” آمریکایی‌ها آدم نشده‌اند که هیچ، همه‌ش می‌گن: “گزینه نظامی علیه ایران روی میز است!” و طرح ایران رو برای لغو تحریم‌ها حتی بررسی هم نمی‌کنند!

گفت: آقا! ما با روسیه و چین رابطه داریم. آمریکا هم مثل اونا! والّا!

 گفتم: یادم نمی‌آد امام گفته باشه روسیه یا چین شیطان بزرگ‌اند! به‌علاوه، شما که طرفدار تنش‌زدایی هستید، انسان عاقل که به طور همزمان با همه عالم نمی‌جنگد!

گفت: اصلا امام هم موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بود! تازه قرآن هم خطاب به مومنان نوشته: به بت‌هاشون دشنام ندهید، زیرا اونا هم متقابلا به خدا بد می گویند!

گفتم: اول- امام کی همچین حرفی زد؟ تو صحیفه امام نوشته: “آن‌چه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست، مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد.” خواب و خاطره‌ دونفره که مدرک نمی‌شود!

دوم- اگر این حرف درگوشی‌شون رو قبول کنیم، با سایر سخنان امام چه کنیم؟ شأن امام بالاتر از این تهمت است. امام ما می‌گفت: “از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم…”  “شعار “مرگ بر آمریکا” خلاف اسلام نیست، تاسی به رسول خداست.”

سوم- ایشون که صاحب تفسیر هستند، بهتر می‌دونند که لعن با دشنام فرق می‌کند! خدا در همان قرآن عده‌ای را لعن کرده و از عده‌ای برائت جسته.

گفتم: یک سوال هم من از شما می‌کنم. سایت شخصی ایشون اظهارنظری را منتشر کرده که باعث تعجب است. در سال60 ایشون فرموده بودند “ما امروزه نیاز نداریم کشورمان را به صورت انقلابی اداره کنیم”. در صورتی که رهبری تاکید می‌کنند: “حرکت انقلابى برخلاف یک عده که آن را ترویج مى‏کنند و این‏طور القاء مى‏کنند که انقلاب یعنى آشفتگى؛ سردرگمى؛ هیچى به هیچى نبودن و سنگ روى سنگ بند نشدن، نیست، بلکه انضباط انقلابى، برترین و قوى‏ترین انضباط‌هاست‏.” این نظر از ایشون که از معتمدان امام بودند، قابل قبول نیست.