نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) به حجت الاسلام رئیسی

 

 

بسمه تعالی

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛

سلام علیکم؛

چند روزیست که انتخابات پر حاشیه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، به نقل محافل ورزشی کشور بدل شده و فضای وسیعی از افکار عمومی را با خود درگیر نموده. در این میان آن‌چه عیان است، ضربه شدید وارده به حیثیت نظام جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی می‌باشد و همین مسئله چنان اهمیتی دارد که نیازمند دستور هرچه سریع‌تر جنابعالی برای پیگیری موضوع و گزارش به مردم است.

جناب آقای رئیسی، انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شد که تخلفات مکرری مطابق با آیین‌نامه‌های داخلی در مراحل مختلف انتخابات توسط مجریان انتخابات به‌خصوص کمیته بدوی و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال روی داد که عملا قانونی بودن انتخاب آقای تاج به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال و حتی اصل برگزاری انتخابات را زیر سئوال برده است!

جناب رئیس جمهور، آقای مهدی تاج رئیس منتخب فعلی و مستعفی سابق فدراسیون فوتبال، در سال ٩٨ پس از افتضاح پرونده سرمربی سابق تیم ملی فوتبال «مارک ویلموتس» و اتلاف بیش از ١۵٠ میلیارد تومان از پول بیت المال برای دستنیاوردهای این مربی، به بهانه مشکلات قلبی و البته با هدف فرار از پاسخگویی فدراسیون را ترک کرد؛ اما بعد از کمتر از سه سال که آب‌ها از آسیاب افتاد و تیمِ در آستانه حذف ایران به جام جهانی صعود کرد، دوباره به صحنه بازگشته و مثلا می‌خواهد لجن‌کاری‌های دوره گذشته خود را جبران نماید!

آقای رئیسی، البته رزومه جناب تاج به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ ردپاى عوامل دولت گذشته در برخى تعاملات و ارتباطات ایشان، خصوصا حمایت لابى‌هاى صنعتى و اقتصادى مرتبط با معاون اول دولت گذشته از رئیس غیر قانونى جدید فدراسیون مشهود بوده و همه این‌ها این شبهه را تقویت مى‌سازد که افراد مغرض، با طراحی این سناریو، به دنبال تضعیف جایگاه مردمى و اعتبار دولت جنابعالی هستند تا ورود متخلفان به مسندهاى حساس را به عنوان نشانه عدم وجود نظارت دقیق و فسادستیزى در این دولت مورد بهره‌بردارى قرار داده و حتی فراتر از آن، نظام اسلامی را متهم به فساد سیستماتیک نمایند.

آقای رئیس جمهور، تهدید استقلال و هویت مستقل حاکمیت به واسطه مکاتبات برون مرزى هدایت شده از داخل کشور و تعلل در برخورد با متخلف به بهانه ترس کاذب از مداخله FIFA و AFC با نقش آفرینى مستقیم لابى سعودى بحرینى؛ موجب بدبینى و تضعیف باور عمومى نسبت به اجراى عدالت در نظام گردیده و معاندان جمهورى اسلامى به همین بهانه، مبناى عدالت‌خواهی و فسادستیزى نظام را مورد هجمه قرار داده‌اند. تولید و انتشار چیزی حدود ۵ میلیون محتوا در کمتر از ۴٨ ساعت در فضای مجازی درباره این موضوع، خود مؤیدی بر اثبات این مدعاست.

در پایان از شما تقاضا داریم ضمن بررسی دقیق موضوع و اتخاذ دستورات لازم، از حیثیت نظام جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی پاسداری نموده و از تکرار موارد مشابه پیشگیری نمایید.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)