این دومین محرمی است که عزاداری‌هایمان رنگ و بویی دیگر دارد. البته هیأت‌ها هنوز هم فعال‌اند ولی از حسینیه‌ها و مساجد نقل مکان کرده‌اند به فضای باز، و زیر نور ماه عزای قمر عشیره را برپا می‌کنند. اما در این شرایط کم نیستند افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند مثل قبلترها وسط هیات، غم حسین را فریاد کنند. حتی می‌توان گفت معنای هیات وسعت پیدا کرده بریمان و خیابان‌ها، مدارس، کوچه‌ها و خانه‌ها عزاخانه حسین شده‌اند؛ این روزها نوای نورانی ذکر حسین، از مجرای هندزفری‌ها به عمق جان‌مان نفوذ می‌کند و دلها، تکیه عزای ارباب شده است. در این سالها البته فقط کرونا نبود که رنگی جدید به عزاداری ما بخشید. از روزی که حضرت روح الله با نفس مسیحایی‌اش برایمان از اقامه عزای حسین گفت و قدم به قدم همراهمان کرد و به سوی کربلایمان برد، تصویرمان از عزاداری و محرم حسین به کلی تغییر کرده است. در این سالها نیز در عزاداری‌هایمان، بر علیه ظلم و ظالمِ امروز نیز فریاد کرده‌ایم و خود را در کنار مظلوم دیده‌ایم، روزی همدرد فلسطین شده‌ایم، روزی یمن، کشمیر، نیجریه و آذربایجان و بر سینه‌ای کوبیدیم که مملو از درد مظلوم بود، دردی که هنوز هم پابرجاست، چه در کوچه پس کوچه‌های اطراف خانه‌مان، چه در کنارمان، همسایه همزبان‌مان و چه فرسنگ ها دورتر از ما.
ما معتقدیم هرکس مسیری برای رسیدن به حسین دارد، مسیرهای مختلفی که محور و نقطه اتصال همه‌شان اوست. بالاخره باب نجات امت بودن همین است دیگر. هرکس به طریقی خودش را به درب این خانه می‌رساند، به عدد انسان‌ها راه برای رسیدن به این خانه وجود دارد و به همین میزان می‌توان روایت کرد عزای حسین را، و ما دقیقا خریدار همین روایت‌ها هستیم، روایت شما از عزاداری‌های محرم امسال.
ممکن است مایل باشید کمی درباره روایت و طریقه نگارش یک روایت بدانید. در کل می‌توان گفت: روایت، شرح یک واقعه است از زاویه دید راوی. یعنی قرار نیست صرفا جزء به جزء ماجرا شرح داده شود، بلکه مهمتر از آن واقعه، راوی است و نگاه و فهم او از واقعه. برای آشنا شدن با مثال‌هایی از این نوع روایت، ارجاع‌تان می‌دهیم به دو کتاب کآشوب و رستخیز که آنجا روایت‌های افراد مختلفی از عزاداری محرم جمع آوری شده و توسط نشر اطراف منتشر شده است.

خب! دیگر وقتش رسیده که قلم خود را بردارید و آغاز کنید.
روایت خود را در هر قالبی که تمایل دارید مثل داستان کوتاه، خاطره و… با محوریت عزاداری محرم از حداقل ۲۵۰ کلمه تا نهایت ۵۰۰۰ کلمه نوشته و تا تاریخ دهم شهریورماه به آیدی @revayat_muharram در پیام‌رسان‌های بله، تلگرام و ایتا ارسال نمایید.