بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق‎  علیه‎السلام در آستانه سفر آقای روحانی به نیویورک و انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال ملاقات رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور امریکا، با انتشار بیانیه‎ای نسبت به چنین اقدامی واکنش نشان داد.

به گزارش بسیجی سو، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در این بیانیه‎ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‎السلام با برشمردن فهرست بلند رذالت‎ها و دشمنی‎های دولت امریکا علیه ملت ایران در سال‎های پس از انقلاب، این سوال کلیدی را مطرح کرده است که مگر در رویکرد امریکا نسبت به مردم ایران تغییری اتفاق افتاده است که سخن از احوالپرسی روسای جمهور دو کشور در رسانه‎ها مطرح می‎شود.

این تشکل دانشجویی در پایان نیز از رصد رفتار دولت در سفر به نیویورک و تحلیل آن بر مبنای آرمان‎های امام راحل و دستورات رهبر معظم انقلاب خبر داده و اعلام کرده است که پیگیر تحقق این رویکرد از سوی دولت خواهد بود.

در ادامه متن کامل این بیانیه را می‎خوانید:

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام خطاب به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در آستانه سفر به آمریکای جهانخوار

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ(سوره بقره، آیه 120)

حضرت حجت الاسلام و المسلمین روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

حضور چشمگیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال و خلق حماسه‌ی سیاسی در این انتخابات، نشان از پایبندی مردم غیور و متدین ایران اسلامی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و پاسداری­شان از این نظام مقدس و تعهد و ارادت قلبی به ولایت است و خوشبختانه آن‌چه شیرینی این حماسه را در کام مردم مضاعف کرد، تمکین کاندیداهای محترم ریاست‌جمهوری چه قبل و چه بعد از روز انتخابات بود.

آن‌چه شیرینی حماسه انتخابات را بیش‌تر کرد، مواضع اصولی و محکم حضرتعالی به خصوص درحوزه سیاست خارجی در اولین کنفرانس خبری پس از انتخابات و همچنین سخنان سنجیده‌ در جمع فرماندهان سپاه بود که توهمات شوم امریکا و متحدانش را تا حدود زیادی بر باد داد که انشاءالله پایبندی شما بر این موازین و همچنین عملی کردن آنها روز به روز بیش‌تر شود.

با توجه به حضور حضرتعالی در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و ظرفیت‌های دیپلماتیک موجود در این فضا آرزو داریم بهترین تعاملات را با سایر کشورها در این مسیر داشته باشید. اما  در این میان مساله‌ی دیدار با رییس جمهور امریکا است که از جانب مقامات کاخ سفید مطرح شده است، ما را بر آن داشت تا نکاتی را از باب تذکر یادآوری نماییم:

همان طور که مستحضر هستید امریکا از اولین روزهای پیروزی انقلاب، تلاش خود را برای سرنگونی این نظام به کاربسته است؛ بلوکه کردن اموال و دارایی های کشور، تجهیز رژیم بعث عراق، حمایت و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی در  داخل کشور، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، اخلال و کارشکنی درباره پرونده انرژی صلح آمیز هسته‌ای -که براساس قوانین بین­ المللی به عنوان حقی قطعی برای ملت ایران محفوظ است- تحت عناوینی چون جلوگیری از تولید سلاح‌های هسته‌ای در چند سال گذشته، تنها نمونه‌ای است از دشمنی‌های امریکا علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران که در سالهای اخیر نیز نه تنها این رویکرد خصمانه تغییری نکرده است بلکه در مقاطعی با کوتاه آمدن برخی از مسئولین در پاره ای از مسائل شاهد گستاخی بیشتر آنان در محور شرارت خواندن ایران بودیم. از سوی دیگر نیز تجربه نیز نشان داده است که امریکایی‌ها حتی به متحدان دست‌نشانده‌ی خود نیز رحم نمی‌کنند که نمونه‌ی بارز آن دیکتاتور معدوم رژیم بعث عراق است. آن‌چه این مساله را مهم‌تر میکند شاخ‌وشانه کشی‌های جدید رییس جمهور امریکا پیرامون حمله به سوریه است که این مطلب نیز جای تامل دارد.

لازم است موضع گیری های شما و تیم همراهتان مصداق بارز این فرمایش مقام معظم رهبری باشد که فرمودند: «نمایندگان سیاسى جمهورى اسلامى ایران در جهان باید تیزتر از شمشیر، نرم‌تر از حریر و سخت‌تر از سنگ و پولاد باشند. عرصه سیاست خارجى میدان نرمشهاى قهرمانانه است، اما نرمشى که در برابر دشمن تیز باشد. بنا بر این دیپلماتهاى ما باید در مواضع اصولى خود مستحکم بایستند و استقامت و پایمردى حضرت امام خمینى (رض) را الگوى خود قرار دهند.»

بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی که ماموریت خود را مرزبانی از اصول انقلاب اسلامی و آرمانهای امام راحل رحمه الله  می داند، یادآور مییشود که دشمنی با نظام سلطه و استکبار جهانی از جمله ثابتات اندیشه امام و مقام معظم رهبری است که مسئولین کشوری نیز میبایست به آن پایبند باشند.

امیدواریم در این سفر با صلابت ضمن ایستادگی بر اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی، شاهد نقطه­ای درخشان در کارنامه عملکرد جنابعالی و دولت یازدهم باشیم.

والسلام علی من اتبع الهدی  ‌

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام