به‌ گزارش بسیجی سو، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام ، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، علم‌وصنعت، خواجه نصیر و امام صادق(ع) بیانیه‌ای مشترک در خصوص مسائل سوریه صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بیش از دو سال است که آتش فتنه و آشوب دامن مردم مظلوم سوریه را فراگرفته است؛ در این بین دشمنان ملت سوریه که خود را دوست می خوانند، با گستاخی از هر اقدام ناجوانمردانه علیه مردم سوریه دریغ نکرده‌اند.

بسیج دانشجویی پنج دانشگاه تهران در بیانیه خود تاکید کردند: تروریست‌های خون‌آشام با حمایت اربابان غربی و دست‌نشاندگان عربی خود، باطن جنایت‌کارانه‌شان را نشان دادند؛ چه خون‌هایی که ریخته، چه سرهایی که بریده و چه تنهای بی گناهی که به خاک و خون کشیده شد و همه اینها زیر آوار بمباران رسانه‌ای جهانخواران مسکوت ماند.

به عقیده این تشکل های دانشجویی، اشتباه نشان دادن دشمن مردم سوریه به ملت‌ها و هجمه سیاسی علیه دولت سوریه، امروز کار خیال پردازان را به آنجا کشانده که با وقاحت تمام علیه این کشور اعلان جنگ دهند و از سوی دیگر، مردم سوریه شکست‌های پی در پی را بر وحشیان تحمیل کردند.

بسیج دانشجویی پنج دانشگاه تهران در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کردند: استکبار جهانی که تحمل شکست جبهه نامبارک خود را دربرابر جبهه مقاومت ندارد، راهی جز دخالت نظامی برای جبران شکست خود نمی بیند.

این بیانیه می‌افزاید: آنها اکنون برای توجیه این اقدام شرارت‌بارانه، جبهه مقاومت را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی ساخته‌اند.

در ادامه بیانیه تشکل های دانشجویی با اشاره به بسیج مردمی در سوریه برای دفاع از خاک این کشور تصریح شده است: مردم سوریه با بسیج عمومی خود و تشکیل جنبش «دفاع الوطنیه» به پاسداری از شهرهای خود برخواستند.

«ارتش نیز با نبردهای جانانه امان تروریست‌ های جنایت‌کار را برید و در مجموع مردم و ارتش به پیروزی های چشمگیری رسیدند».

بسیج دانشجویی پنج دانشگاه بزرگ تهران با رد ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی خاطر نشان کردند: چگونه ملتی که در اوج پیروزی های خود و در یک قدمی شکست کامل دشمن است، دست به کشتار شیمیایی می زند؟

«از جمله دلایل دیگر در رد این ادعا آنست که سلاح شیمیایی در منطقه‌ای استفاده شده که در اشغال تروریست‌ها نبوده و در آن مدافعان حکومت ساکن بودند؛ همچنین بازرسان سازمان ملل نیز مدرکی درباره استفاده دولت سوریه به دست نیاورده‌اند».

تشکل های دانشجویی مذکور در ادامه بیانیه خود تصریح کردند: آمریکا این ادعا را در حالی مطرح می کند که خود در زمان استفاده عراق از سلاح شیمیایی علیه ایران نه تنها صحبت از اقدام نظامی علیه عراق نکرد، بلکه از این کشور پشتیبانی سیاسی و نظامی به عمل می آورد.

این تشکل ها افزودند: جالب‌تر آنکه به طرز مشکوکی ابتدا شیطان بزرگ اعلام می کند که اگر سوریه سلاح شیمیایی به‌کار بندد این کشور را مورد حمله نظامی قرار می دهد، درست بلافاصله پس از این اتهام، عملیات شیمیایی در سوریه انجام می شود و این در حالی است که هنوز سازمان ملل در این مورد اظهار نظر قطعی نکرده است؛ البته امروز دیگر ملت‌ها این دست از اقدامات کثیف محور شرارت را متوجه می شوند.

بسیج دانشجویی پنج دانشگاه تهران با یادآوری حمله آمریکا به عراق، گفت: هنوز ملت‌های منطقه فراموش نکرده‌اند که آمریکا هنگام حمله به عراق هم ادعای مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی را داشت ولی چند سال بعد رئیس جمهور جنگ‌طلب آمریکا به دروغ بودن این ادعا اعتراف کرد.

«آیا این اعتراف هزاران کشته بی دفاع را زنده می کند؟ آیا می توان جان هزاران انسان مظلوم را به واسطه تصمیم‌های جاهلانه و خشونت‌بار عده‌ای زورگو، به خطر انداخت؟ آیا زمان آن نرسیده که کشورهای منطقه جنگ‌افروزی آمریکا و انگلیس و اسرائیل و ایادی مستکبرشان را محکوم کنند؟ آیا زمان آن نرسیده که مستضعفین عالم فریاد برآورند و استکبار را به طوفان فریاد خود به عقب برانند؟».

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: البته که استکبار باید در مواجهه با یکی از کشورهای مقاومت چنین هراسان شود! چه کسی است که نداند که سوریه تاکنون کمک‌های بسیاری به محور مقاومت کرده و خاری در چشم اسرائیل بوده است؟

بسیج دانشجویی پنج دانشگاه بزرگ تهران در بخش دیگری از بیانیه خود نوشت: حال که مستکبران در مقابل بیداری اسلامی احساس خطر کردند با ارائه تحلیل های مغایر با واقعیت سعی در منحرف‌کردن انقلاب‌های منطقه دارند.

این تشکل ها افزودند: سوریه نقش مهم و راهبردی در منطقه دارد و برای جمهوری اسلامی ایران هم بسیار مهم می باشد؛ ما نیز منافع ملی خود را در پیروزی این کشور در برابر توطئه بیگانگان می بینیم.

در ادامه بیانیه مذکور با اشاره به جنگ‌افروزی های دولت‌های عربستان، قطر و ترکیه در منطقه، تصریح شده است: دولت‌های منطقه آگاه باشند که هر گونه آتش افروزی و جنگ‌طلبی به ضرر کشورهای منطقه است و آمریکایی ها هم مانند جنگ عراق و افغانستان قطعاً ضرر خواهند کرد.

«وقتی ساقط کردن دولت فاسد صدام، آمریکایی ها را در باتلاق فرو برد، توقع می رود که حمله به جلوه‌ای از مقاومت موجب سقوط در دره‌ای بی کران شود و این کار موجب نفرت هر چه بیشتر ملت‌ها از آمریکا خواهد بود و عواقب نامشخصی خواهد داشت».

بسیج دانشجویی پنج دانشگاه تهران تاکید کردند: اینک ما دانشجویان انقلابی آمادگی خود را جهت کمک به ملت پایدار سوریه اعلام می کنیم و با روحیه‌ای بسیجی آماده فرمانبری از رهبر خود، امام خامنه‌ای (مدظلّه‌العالی) هستیم.

در پایان بیانیه این تشکل ها آمده است: بر خود می دانیم تا آخرین نفس مقاومت را ادامه دهیم؛ این جنجال ها و هوچی گری های دشمن ما را از هدف اصلی منحرف نمی کند و هر روز زنجیره مقاومت را در مقابل صهیونیسم ملعون مستحکم‌‌تر می کنیم و به امید خدا تا محو شدن اسرائیل، این لجن‌زار رو به زوال از پا نخواهیم نشست.