بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن یَتَوَلَّ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ (سوره مائده آیه 56)

مجاهد نستوه حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله (مدظله العالی)

سلام علیکم

اقدام اخیر اتحادیه اروپا در خصوص قرار دادن شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست گروههای تروریستی بیشتر از آنکه ابزاری برای فشار علیه حزب‌الله و  مقاومت اسلامی باشد، برگ برنده‌ای برای جریان بیداری اسلامی و اثبات کننده حقانیت راهی است که مقاومت در طول دو دهه ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی برای خود برگزیده است، می باشد.

قطعاً اگر نمی بود نقش گسترده حزب‌الله  در عرصه داخلی لبنان و قدرت نمایی آن در مقابله با توسعه و نفوذ نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه و شکستن قدرت پوشالی ارتش اسرائیل بویژه در جنگ 33 روزه، هرگز چنین توطئه‌ها و هجمه‌های سیاسی از جانب غرب علیه جنبش مقاومت شکل نمی‌گرفت. لذا پرواضح است که هرچه نقش حزب‌الله در عرصه سیاسی لبنان و منطقه پررنگ‌تر می‌شود، دشمنی‌ها علیه این تشکیلات راهبردی نیز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد.

این درسی است که در مکتب امام راحل و عظیم الشأنمان فراگرفته ایم که نباید از دشمنان توقعی جز دشمنی داشت: «باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو و یا دولت خارجی چه می گوید، رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می شود در ما اشکالی پیدا شده است.» (صحیفه امام، ج18، ص242)

از جمله نکات قابل توجه در اقدام اخیر اتحادیه اروپا ، که مجری این نقشه آمریکایی – صهیونیستی بود، تفکیک شاخه نظامی حزب الله از سایر شاخه ها است. در صورتی که هرکسی که اندک آشنایی با «فرهنگ مقاومت» در اندیشه اسلامی دارد میداند اساساً جهاد و مقاومت روحیه ای است که در تمام ارکان و اعضا این تشکیلات  به عنوان یک مسلمان، جریان دارد و تفکیک میان نظامیان و فعالان سیاسی حزب الله ادامه سناریوی خلع سلاح حزب الله و تبدیل کردن آن به یک تشکیلات سیاسی صِرف میباشد. در صورتی که در چنین وضعیت و سطحی، «کار سیاسی» بدون داشتن «پشتوانه نظامی» گام اول برای عقب نشینی و پذیرش شکست میباشد.

دانشجویان هوشیار و بصیر ایران اسلامی نیز همراه با سایر اقشار کشور همواره پشتیبان و یاور برادران مجاهد خود در آن تشکیلات الهی بوده و هستند. ما نیز از خداوند متعال نصرت و ظفر برای حضرتعالی و سایر رزمندگان اسلام در سراسر جهان را مسئلت داریم.

والعاقبه للمتقین

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام