«گاهى بعضى در داخل – برخى از چیزهایى را که جلوى چشم هم هست، انکار می­کنند. یعنى کارى انجام گرفته، جلوى چشم است، همه مى‌بینند، منعکس شده، این را دوست دارند انکار کنند… همه فهمیدند که رئیس جمهور محترم و همکارانشان در دولت، حجم کارشان بسیار بالا و پرشتاب نسبت به همهى دورههاى دیگر بود و هست.» بیانات امام خامنه ای –  23/4/1392

«دولت کنونى هم نقاط قوّت فراوانى دارد، گیرم نقاط ضعفى هم وجود دارد. کدامِ ما در کارکردمان، در عملمان، نقطه‌ى ضعف نداریم؟ نقاط قوّت را هم باید دید. کارهاى مهمى در کشور انجام گرفته است. خدماتى که شده، کارهاى زیربنائىاى که انجام گرفته، سازندگىهایى که انجام گرفته، اینها را نباید ندیده گرفت. اینها در اظهارات نامزدهاى محترم، غالباً ندیده گرفته می­شد. چقدر خوب بود وقتى که مثلاً معضل اقتصادى را بیان می­کنند، گرانى و تورم را بیان می­کنند- که البته اینها واقعیت هم دارد- در کنارش کارهایى که انجام گرفته است، زحماتى که کشیده شده، اینها را هم بیان می­کردند. اینجور برخورد کردن، انصاف است. انسان بایدهم جهات مثبت را ببیند، هم جهات منفى را ببیند.»  بیانات امام خامنه ای –  5/4/1392

علی­رغم تأکیدهای مکرر امام امّت مبنی بر انصاف­داشتن در برخورد با دولت، دیدن نقاط قوّت و نقاط ضعف در کنار هم، توجه به حجم بسیار بالای خدمات دولت­های نهم و دهم؛ متأسفانه برخی مریض­دلان و روشنفکرنماها که هشت­سال است دائماً در رسانه­های خود[در روزنامه­های زنجیره­ای، در سایت­ها و…] منفی­بافی و سیاه­نمایی می­کنند، دوست دارند تخم یأس و تاریک­اندیشی را در دل مردم بکارند، خدمات دولت را نادیده می­گیرند؛ فقط و فقط به نقاط ضعف می­پردازند.

اوج این سیاه­نمایی­ها در تبلیغات نامزدهای انتخابات 92 مشاهده شد. آقای «فرمانده دوران جنگ» طوری سخن می­گفت که گویی ما در جهنّم زندگی می­کنیم و در این هشت سال، هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است. آقای «معاون اول دولت اصلاحات» ضمن بدگویی و بی­انصافی نسبت به هشت­سال اخیر، با کمال افتخار از کارنامه دوران اصلاحات دفاع  می­کرد! آقای «وزیر خارجه دوران جنگ و سازندگی» هم ضمن دفاع از عملکرد خود در دیپلماسی دوران جنگ و قهوه خوردن با میتِران، سیاست­خارجی این دولت را که بارها مورد تأیید رهبر انقلاب قرار گرفته، افراط و تندروی می­نامید؛ آقای دیگری هم از عملکرد خود در مذاکرات هسته­ای و تعلیق غنی­سازی و پلمپ نیروگاه اتمی[با کمال افتخار] دفاع می­کرد و سیاست خارجی فعلی را افراط و تنش­زایی عنوان می­کرد. مسابقه گذاشته بودند برای سیاه­نمایی. آنقدر تلقین کردند که ما بدبختیم، ما بیچاره­ایم، همه چیز در این چندسال از بین رفته، که نهایتاً برخی­ها هم باورشان شد، برخی­ هم به تردید افتادند.

کسانی که در دوران ریاست و مدیریت خود، تورم 50 درصدی را داشتند، حالا در لباس دلسوزی برای مردم، از گرانی و تورم امروز می­نالند؛ کسانی که در دوران مدیریت خود، سایه­ی خفقان و سرکوب را بر مطبوعات و رسانه­های منتقد خود حاکم می­کردند، امروز از آزادی بیان حرف می­زنند؛ کسانی که در دوران ریاست خود، دادگاه میکونوس آلمان[متّهم شدن و ممنوع­الخروج شدن رئیس­جمهور وقت] و قانون تحریم داماتو و… را تجربه کردند، از سیاست­خارجیِ فعالِ امروز که به اذعان دشمنان، ایران را تبدیل به یک قدرت جهانی کرده است، انتقاد می­کنند؛ کسانی که در دوران مسئولیت خود، حتی یکبار هم به میان مردم نیامدند، حالا هِی دم از مردم و مشکلات مردم و جوان­ها می­زنند. چطور باور کنیم که بعضی از این آقایان مطیع رهبرند؟ چطور قبول کنیم که بعضی از اینها در پی خدمتند، نه قدرت؟

وقتی آمار خدمات و عملکرد از سوی دولت مطرح می­شود، با کمال وقاحت تهمت دروغگویی می­زنند و در آمار رسمی کشور خدشه می­کنند. این آمار و ارقام، همان آمار و ارقامی است که توسط «مرکز آمار» و «بانک مرکزی» و سایر نهادهای رسمی در همه­ی دوره­های گذشته توسط دولت­های وقت مطرح می­شد و امروز هم به همان صورت است. لذا با زیر سؤال بردن این آمارها، گذشته­ی خودشان را هم زیر سؤال می­برند؛ و تبعاً آمارهایی هم که توسط دولت­های آینده قرار است مطرح شود، بی­اعتبار خواهدبود[تهمت­دروغ­زدن که کار سختی نیست؛ مخالفان دولت­های بعدی هم می­توانند چنین برخوردی کنند].

رهبر انقلاب اسلامی بارها هشدار داده­اند که در گزارش­های عملکرد مسئولان قوا، تشکیک نکنید. بنابراین آمارهایی که از خدمات و پیشرفت­ها مطرح می­شود، کاملاً معتبر و مورد اعتماد هستند. ضمن اینکه برخی از ارقام هم توسط سازمان­ها و نهادهای بین­المللی[مثل سازمان تجارت جهانی”WTO”، صندوق بین­المللی پول”IMF” و…] مطرح می­شود.

valian.milad3@gmail.com