چندی پیش در خبرگزاری‌ها خبری توجه ها را جلب کرد؛ «پیشنهاد رشوه‌ی ۹۰۰ میلیون تومانی به پدر شهید حدادیان». در پی انتشار این خبر دفتر امور شهدای بسیج دانشگاه امام صادق (ع) بر مزار این شهید حاضر شد و با پدر شهید به گفتگو نشست.

اواخر سال ۹۶ بود که خبر شهادت شهید محمدحسین حدادیان رسانه ها را پر کرد. این شهید در طی آشوب خیابانی دراویش گنابادی به شکلی تاثر برانگیز به مقام رفیع شهادت نائل شد. بخش‌هایی از صحبت‌های پدر شهید حدادیان، که فرزند عزیزش را با سخاوت تقدیم راه خدا کرده و بر این راه ثابت قدم است، خدمت‌تان ارائه می‌کنیم:

«محمدحسین اولین کسی نبود که به دست این فرقه به شهادت رسید، درست ١٠ سال قبل امام‌جمعه هشتگرد به دلیل افشاگری ها علیه همین دراویش به شهادت رسید.
سران این فرقه کارنامه سیاهی دارند یا از لحاظ امنیتی و یا فساد در دوره جوانی؛ یکی از اعضای عالی رتبه آنها مصطفی آزمایش که الان در فرانسه جلسه تفسیر قرآن دارد، سخنگوی سازمان منافقین بوده است. خود نورعلی تابنده که قطب این فرقه است، جزو ملی مذهبی ها –نهضت آزادی- با آن کارنامه سیاه‌شان در دهه ۶٠ بوده است.»

«چندی پیش فردی که اتفاقا از شخصیت های سیاسی تبریز نیز هست، از طرف یکی از نمایندگان مجلس آمده بود و میگفت برای جبران هزینه مالی این حادثه، سران فرقه می‌خواهند مبلغ ٩٠٠ میلیون به شما بدهد، تا در قبال آن شما رضایت دهید مراکز آنها بازگشایی شود. در کنار این موضوع، ردپای بعضی نهادهای امنیتی نیز پشت این قضیه بوده است، که گفته بودند بروید و پدر شهید را راضی کنید.
به ما میگویند رضایت قلبی داشته باشید، میگویند این حادثه کار ما نبوده و کار دشمن بوده است. این حادثه یک روز و دو روز نبوده است. ٣۵ روز ادامه داشته است. یادشان رفته است که به کلانتری حمله کرده بودند تا آنجا را تصرف کنند، آن شب را یادشان رفته است، محمدحسین نیم ساعت در اسارت آنها بود و بعد از شکنجه های فراوان به شهادت رسید.
آقای پزشکیان اگر دخالت خود را در ماجرای رشوه و فرستادن نماینده تکذیب میکنند چرا از این فرقه اعلام انزجار نمی‌کنند؟»

«ارتباطات سران فرقه با نورعلی تابنده کم نشده است. روزانه تعداد زیادی از اعضای فرقه از شهرهای مختلف برای ملاقات با او می آیند و به راحتی با او ملاقات میکنند. شورای عالی امنیت ملی برایش تیم حفاظت گذاشته است. او هر موقع که بخواهد به هر بیمارستانی جهت مداوا می‌رود. چطور میگویند که او در حصر است؟»

«هنوز ٩ ماه از شهادت این شهدا نگذشته بود که وزیر کشور دستور بازگشایی خانقاه امیرسلیمانی را داد که با کمک جمعی از بچه های انقلابی جلوی آن را گرفتیم. اکنون نیز خواسته آن‌ها بازگشایی همین خانقاه است که در در خیابان بهشت و دیوار به دیوار معراج‌شهدا است.»

«مجازات عوامل خرد این جنایت خواسته ما نیست، ما از شخص نورعلی تابنده شکایت کردیم اما حتی او را برای پاسخگویی به دادگاه احضار هم نکردند. شخص او در این قضیه مقصر است. فاصله بین شهادت سه مامور نیروی انتظامی و محمدحسین بیشتر از ٨ ساعت است. در بین این مدت آیا شخص نورعلی تابنده به عنوان کسی که قطب و رئیس فرقه و دلیل اصلی تجمع بوده است، نمی‌توانسته کاری بکند؟»

«پرونده متهمان دستگیر شده در این حادثه ابتدا در دادگاه انقلاب رسیدگی شد و احکام آنها که بین ١٠ تا ١۵ سال بود، در دادگاه تجدیدنظر به حکم یکسال و دو سال و مانند اینها تقلیل پیدا کرد. آنهایی هم که در زندان اند، بعد از آنکه به مرخصی می آیند، بعضا به منزل نورعلی تابنده می آیند و با او جلسه میگذارند. این محدودیت است؟ اینها با مظلوم‌نمایی دارند کار خود را پیش میبرند.»

«این دراویش به حدی وقیح شده اند که علنا در فضای مجازی میگویند ما اصلا نیازی به رضایت شما نداریم، ما با یک تلفن کار خود را حل میکنیم. اینهایی که امروز از نفوذ خود میگویند و تهدید میکنند، همانهایی هستند که تا دیروز مظلوم نمایی میکردند و از نقض حقوق‌بشر درباره خود دم می‌زدند.»

«به دلیل عدم ورود مسئولین تعداد اعضای این فرقه در سالهای اخیر بیشتر شده است. در حال حاضر این فرقه شروع به جذب نیرو از بین اتباع افغان در شهر تهران کرده است.»

«این فرقه یک‌سری بنگاه اقتصادی راه انداخته اند و درآمدزایی دارند. در کنار آن یکسری بنگاه خدماتی هم به راه انداخته اند و در حال جذب نیرو هستند.»

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این جلسه اظهار داشت:

«از نظر ما زنده نگه داشتن یاد شهید مظلوم محمدحسین حدادیان، در حقیقت نشان دادن ماهیت این فرقه ضاله است»

«بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) بعد از بی شرمی های اخیر دراویش مبنی بر پیشنهاد حق السکوت و رجزخوانی های رسانه ای آنها، بر خود لازم دید تا از شما به جهت ایستادگی در مقابل این فرقه منحرف و رسوا سازی آنها تقدیر کند.»