به نقل از خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علیرضا رحیمیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نشست خبری که صبح امروز با حضور مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه های بزرگ تهران در لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار شد، با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: مسئله اصلی امروز کشور مسئله اقتصادی است و مردم در تنگنای سختی قرار دارند و دولت و سایر قوا باید تمرکز خود را روی مسائل اقتصادی بگذارند و آدرس غلط به مردم ندهند.

وی افزود: حضور مسئولان برخی از کشورهای غربی در ایران و مسائل حاشیه ای در مورد حجاب و مسائل اجتماعی بیان می شود همه برای فرار از پاسخگویی درباره مسائل اقتصادی است. دولت باید تمرکز خود را روی مسائل اقتصادی قرار دهد و از دادن آدرس غلط به مردم پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه گفت: بسیاری از مسائل اقتصادی که با آن‌ها روبه رو هستیم در داخل کشور قابل حل است، الان اگر کسی بخواهد کسب و کار آسان راه بیندازد چندین ماه باید درگیر گرفتن مجوز باشد ولی در همین کشور‌های همسایه مردم می‌توانند در یک نصف روز کسب و کار راه بیندازند، این مسائل باید در کشور ما حل شود.

رحیمیان در ادامه با اشاره به روند خصوصی سازی در کشور تصریح کرد: متاسفانه  امروز شاهد اشتباهاتی در قیمت گذاری‌ها در بحث خصوصی‌سازی‌ها هستیم که امیدواریم که موضوع از روی اشتباه باشد نه خائنانه. اشتباهات در قیمت گذاری‌ها به اقتصاد مملکت ضربه می‌زند و این مسئله هم باید حل شود.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص نادرست ارز دولتی تصریح کرد: تخصیص ارز دولتی برای کالا‌های لوکس، عدم جلوگیری از قاچاق، نهادینه شدن قاچاق در گمرکات، عدم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی، عدم توجه به نیاز‌های کشور در حوزه اقتصادی و عدم توجه به اقتصاد بدون نفت از مشکلاتی است که اگر برطرف شود بسیاری از مشکلات هم حل خواهد شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ما امروز با سخت‌ترین تحریم‌ها مواجه هستیم؛ اما اقتصاد کشور به بن بست نرسیده است. این نشان می‌دهد تحریم‌ها اگرچه مشکلاتی ایجاد کرده ولی توانایی اینکه اقتصاد ما را به بن بست برساند را ندارد، بنابراین باید با توجه به توان داخلی مشکلات موجود را هم برطرف کنیم. امروز مسئله اصلی کشور بحث اقتصاد و معیشت مردم است در هر حال دولت و مسئولان نظام باید فارغ از هر گونه حاشیه سازی و دادن آدرس غلط به ملت از پاسخگویی فرار نکنند.