هیئت میثاق ۲۵ دی ۹۷ - 2 یا زینب کبری (س)

بچه‌های هیئت از غروب آستین‌هارا بالا زده بودند تا دکور را کامل کنند و فضای هیئت‌را آماده‌ی خدمت به عاشقان حضرت زینب سلام‌الله‌علیها کنند. یکی سِن‌را تنظیم می‌کرد، یکی پای صوت بود و یکی پای دوربین. حوالی ساعت ۱۹ بود که هیئت با بیان «لطائف قرآنی» آغاز شد.
هیئت میثاق ۲۵ دی ۹۷ - 3 حجت الاسلام ماندگاری
حالا نوبت حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری بود تا از «جهاد» صحبت کنند؛ انواع جهاد را بگویند و از اهمیت آن‌ در زندگی نکاتی بیان کنند و مثال‌هایی بزنند. و این‌نکته را گوشزد کنند که جهاد فقط جنگ در میدان جنگ نیست، بلکه تلاش برای درآمد حلال، زندگی با تقوا و … هم جهاد محسوب می شوند.

«فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّهِ، فَتَحَهُ اللهُ لِخَاصَّهِ أَوْلِیَائِهِ» – نهج البلاغه
جهاد دری از در های بهشت است که خداوند برروی بندگان خاص خود باز می کند.

و نکاتی از آیات قرآن در منبر ایشان بیان شد از جمله درباره‌ی درسی که می‌توان از زندگی همسر حضرت لوط(ع) و همسر حضرت نوح(ع) و همسر فرعون حضرت آسیه(س) گرفت؛ «قدرت اراده بیشتر از محیط است.»
پس از سخنرانی نوبت اجرای گروه تواشیح بیان بود؛ ابتدا با اجرای قطعه‌ای درباره‌ی حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله فضا را معطر کردند و پس از آن با قطعه‌ای دیگر دل‌ها‌را به زینبیه و زیارت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها بردند.
و در پایان جشن نوبت مدیحه‌خوانی حاج محمد رستمی بود؛ و شیرینی میلاد آن حضرت در چهره‌ی عشاق هوایدا بود. البته به‌قول حاج آقای ماندگاری تنها میلادی که باید در آن روضه هم خوانده شود میلاد حضرت زینب است. حسن ختام مجلس، روضه‌ی دخت پیامبر، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بود.
 

تصاویر:




 

هیئت میثاق ۲۵ دی ۹۷ - 4 تواشیح گروه بین المللی بیان
هیئت میثاق ۲۵ دی ۹۷ – 4 تواشیح گروه بین المللی بیان


هیئت میثاق ۲۵ دی ۹۷ - 2 یا زینب کبری (س)
پایان/